باورهایی برای دوری از خوداشتغالی!

دوشنبه ، 29 مهر 1392 ، 13:28

برای بسیاری از مردم جهان رها کردن کاری که مشغول به آن هستند و سرمایه گذاری برای خوداشتغالی چالشی بسیار بزرگ محسوب شده و از این رو، تمایل کمتری به انجام آن دارند. این مساله به شکل گیری باورهایی نادرست درباره خوداشتغالی و کارآفرینی منجر شده است.

برای بسیاری از مردم جهان رها کردن کاری که مشغول به آن هستند و سرمایه گذاری برای خوداشتغالی چالشی بسیار بزرگ محسوب شده و از این رو، تمایل کمتری به انجام آن دارند.

به گزارش گروه بین الملل پول نیوز، این مساله به شکل گیری باورهایی نادرست درباره خوداشتغالی و کارآفرینی منجر شده است. در ادامه این مطلب به بررسی پنج مورد از آنها می پردازیم.

در خوداشتغالی هیچ درآمد تضمین شده ای وجود ندارد

هیچ درآمد تضمین شده ای در صورت شکست کسب و کار شما وجود نخواهد داشت. با این وجود، اگر از طرح کسب و کار جامع و دقیق، آمار و ارقام مستند و پژوهش مناسب درباره شرایط حوزه فعالیت خود بهره مند باشید، امکان بروز چنین شرایطی کاهش چشمگیری یافته و جریان باثبات و مداوم درآمد را در آینده شاهد خواهید بود.

خوداشتغالی به سرمایه چشمگیری نیازمند است

میزان سرمایه مورد نیاز برای خوداشتغالی به ماهیت کسب و کاری که انتخاب کرده و قصد فعالیت در آن را دارید، وابسته است. بی تردید، تمامی کسب و کارها به سرمایه گذاری های سنگین و قابل توجه نیاز ندارند. به عنوان مثال، اگر فعالیت در حوزه کسب و کار آنلاین را انتخاب کنید به سرمایه حداقلی نیازمند خواهید بود. از طریق کسب و کار آنلاین می توانید مواردی مانند نیاز به یک مغازه واقعی را محدود کرده و بر همین اساس، در هزینه های پرداخت کرایه صرفه جویی کنید.

رونق کسب و کار وقت گیر است

این مساله کاملا به مدیریت زمان بستگی دارد. کسب و کاری که در مسیر رشد و افزایش جریان سرمایه قرار دارد کارآفرین را قادر می سازد تا منابع بیشتری را برای استخدام افراد بیشتر کسب کند. در حقیقت، از طریق پرداخت پول، وی می تواند زمان بیشتری را برای خود خریداری کند. در همین راستا، کارآفرین می تواند از وظایف خود کاسته و وقت بیشتری را با خانواده خود سپری کرده و یا به فعالیت های دیگر بپردازد. اگر یک کارآفرین اینترنتی هستید از نظر زمانی انعطاف پذیری بیشتری داشته و حتی با استفاده از یک تلفن همراه هوشمند نیز می توانید به امور کاری خود رسیدگی و در مواقع لزوم در دفتر خود حاضر شوید.

شما رئیس هستید و باید بگویید چه کارهایی انجام شود

این مساله از برخی جهات درست است زیرا کارآفرین باید حرف آخر را در اکثر تصمیم گیری های مربوط به کسب و کار خود بزند. اما برای ارتقا عملکرد کسب و کارتان شخصیتی از خود راضی نداشته و با جویا شدن نظرات کارکنان خود به بهترین شکل ممکن از آنها استفاده کنید. امروزه، اکثر شرکت ها با اتخاد مفهوم محیط کار آزاد، از ساختار سلسله مراتبی سنتی تا حد امکان دوری می کنند. این مساله موجب تشویق نوآوری، به اشتراک گذاری ایده ها و ارتباطات آزاد شده و انگیزه بیشتری را به کارمندان برای انجام وظایف خود می دهد زیرا خود را در پیشرفت های شرکت سهیم می دانند.

برای موفقیت باید هوشمند باشید

برخی معتقدند کارآفرینی و خوداشتغالی نیازمند فردی هوشمند، زیرک و یا برخی صفات دیگر است. در دنیای واقعی ممکن است بسیاری از کارآفرینان افرادی نابغه و کاملا حرفه ای نباشند، اما به واسطه باور و اعتقاد راسخی که به کسب و کار و تحقق آرزوهای خود داشته، به موفقیت دست یافته اند. بر همین اساس، هر آنچه که برای طی این مسیر و حرکت رو به رشد فعالیت های خود نیاز داشته را فراهم کرده اند. به عنوان مثال، اگر در برنامه ریزی مهارت چندانی نداشته، فردی را برای انجام این کار استخدام کرده و یا اگر در زمینه فروش مهارتی نداشته، فروشنده و بازاریابی خبره را استخدام می کنند.

با توجه به بازاری که برای آغاز کسب و کار انتخاب می کنید و نوع محصولات و خدماتی که قصد ارائه آنها را دارید، مشکلاتی که به عنوان یک کارآفرین با آنها مواجه می شوید، متفاوت خواهند بود. از این رو، انتخاب درست برای کسب موفقیت را هیچ گاه فراموش نکنید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► اعلام موجودی صندوق توسعه ملی
نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 29مهر 92 ◄

مطالب مرتبط
بنر