با طلای نصف زنان ایران می‌توانیم بانک‌های آمریکا را بخریم

سه شنبه ، 7 آبان 1392 ، 14:43

آلیا با اشاره به اظهارات اخیر رییس جمهور در مورد خالی بودن خزانه، گفت: آقای رییس جمهور موجودی کیف خود را برای خارجی‌ها رو نکنید.

به گزارش ایسنا نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در نطق میان دستور امروز خود افزود: رییس کمیسیون برنامه و بودجه می‌گوید که دولت را با پول کافی تحویل گرفته‌اید ضمن اینکه اگر نیمی از زنان ایران طلاهای خود را زیر پای رهبری بریزند می‌توانیم تمام بانک‌های آمریکا را بخریم. فراموش نکنید که شما مردان خوش‌ذوق در مناسبت‌ها برای دختران و همسران خود طلا می‌خرید.

وی با اشاره به نزدیک شدن به 13 آبان ماه که سالگرد تبعید امام، تسخیر سفارت آمریکا و شهادت تعدادی از دانش‌آموزان است گفت: به ویژه در سال جاری، ذکر سیاسی مرگ بر آمریکا باید مورد توجه قرار گیرد چرا که شعار مرگ بر آمریکا و سوزاندن پرچم این کشور امروزه یک حرکت انقلابی تلقی می‌شود. همچنین 13 آبان روز نظرسنجی برای ارتباط با آمریکا خواهد بود.

این فراکسیون حقوق بشر در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به گزارش اخیر احمد شهید آن را بر ملا کننده کینه استکبار از ایران دانست و گفت: آیا آقای احمد شهید در مورد ترور مرزبانان ایران در سراوان، ترور دانشمندان هسته‌یی و مواضع نژادپرستانه آمریکا در برابر ایران هم موضع‌گیری می‌کند یا از آن صدها میلیون دلاری که آمریکا به تروریست‌ها و منافقین ضدایرانی می‌دهد سهمی گرفته است و در این مورد سکوت می‌کند؟

آلیا ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با دعوت از گزارشگران منصف وضعیت حقوق بشر خود را در نشست‌های دوره‌ای ارائه می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به نزدیکی دور دوم مذاکرات با 1+5 و مذاکرات در وین از نمایندگان مذاکره کننده ایرانی خواست تا چارچوب ان.پی.تی را رعایت کنند و ادامه داد: شایسته نیست نگاه نامحرمی که به اسرائیل وجود دارد به مجلس هم وجود داشته باشد. آقای ظریف مشروعیت شما از این مجلس است، مجلس را امین خود بدانید ما از سیاست خارجی حمایت می‌کنیم و بازی برد برد را قبول داریم اما نباید این بازی تبدیل به برد و خورد در دوره اصلاحات شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی ادامه داد: بحران در غرب آسیا منشا ضرر است و ما خواهان رفع این بحران در مذاکرات ژنو 2 هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین خطاب به روحانی خواهان تعریف واژه اعتدال در اسرع وقت شد و گفت: ولایتمدارانی که 24 خرداد را رقم زده‌اند می‌پرسند چه شد که در مشی اعتدال مشکل و اولویت زنان کشیدن قلیان و خوانندگی است؟ اعتدال را تعریف کنید تا مانند اصلاحات ذبح نشود. عده‌ای فضای سیاسی کشور را فضای اهانت به شهدا و عفاف و حجاب تلقی کرده‌اند و در روزنامه‌های زرد به ساحت امیرالمومنین(ع) جسارت می‌کنند. دیگران در روزنامه‌هایشان به حذف شعار مرگ بر آمریکا و عدم شرکت در مراسم 13 آبان دعوت می‌کنند این ضرب آهنگ حرکت ارتجاعی به سمت لیبرالیسم و فمینیسم هشدار دهنده است.

آلیا در بخش دیگری از نطق میان دستور خود مناسبت‌های تاریخی هفته گذشته، هفته جاری و آینده را گرامی داشت و گفت: شایسته است در جمهوری اسلامی جایگاه خانواده تحکیم شود. آسان کردن تشکیل خانواده برپایه حقوق و اخلاق اسلامی در گرو اجرای قوانین و به ویژه ماده 230 قانون برنامه پنجم توسعه است. لازم است راهکارهای توسعه فرهنگ حجاب، 9 ماه مرخصی زایمان و شیردهی، بیمه زنان سرپرست خانوار و حمایت از خانواده در بودجه سال آینده دیده شود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► عجیب و غریب ترین نام‌ها در تهران
سبک زندگی/با دلتنگی چه کنیم؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر