نوجوان 16 ساله ، 300 ایمیل را هک کرد

چهارشنبه ، 8 آبان 1392 ، 10:03
به گزارش جام نیوز؛

نوجوان 16 ساله که ایمیل 300 کاربر اینترنتی را هک و بصورت مخفیانه وارد ایمیل آنان شده بود توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

ستار خسروی رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر این‌که شخصی ایمیل آن‌ها را هک و به‌صورت مخفیانه وارد ایمیل آنان شده موضوع در دستور کار کاراگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی‌های علمی و تخصصی توسط کارشناسان نهایتاً متهم به نام "آرش" 16 ساله شناسایی و دستگیر شد.

خسروی بیان داشت: در بازجویی‌های صورت گرفته از متهم وی صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را کنجکاوی و سرک کشیدن به ایمیل اشخاص و مشاهده محتویات آن عنوان داشت.

وی افزود: متهم با ایجاد سایتی جعلی که اصطلاحاً به آن سایت فیشینگ گویند شبیه صفحه اصلی login یاهو و تحریک کاربران به ورود به آن سایت، ایمیل بیش از 300 کاربر اینترنتی را هک کند.

به گزارش قدس آنلاین؛ رییس پلیس فتای اصفهان با بیان این‌که متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد به شهروندان توصیه کرد:هنگام ورود به ایمیل شخصی یا خرید اینترنتی بسیار هوشیار بوده که در دام سایت‌های فیشینگ نباشید.

وی خاطرنشان کرد: راه تشخیص سایت فیشینگ از اصلی این است که درگاه اصلی بانک یا درگاه اصلی Login ایمیل از پرتکل SSL که پروتکلی امن می‌باشد جهت ارسال اطلاعات است استفاده می‌کنند که در نوار آدرس اول آن HTTPS است در صورتی که صفحه جعلی درگاه بانک همان HTTP است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► گلکسی S5، غیرممکن‌ها را ممکن خواهد کرد!
خمیده‌های سامسونگ و ال جی چه تفاوت‌هایی دارند ◄

مطالب مرتبط
بنر