5 هزار اثر تاریخی در یک خانه

دوشنبه ، 13 آبان 1392 ، 11:28
به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از عصر هامون، صالحی شهروند خوش ذوق روستای سب شهرستان سیب سوران تاکنون بیش از ۵۰۰۰ اثر تاریخی و نادر را در منزل شخصی خود جمع آوری نموده است.
ابتکار این شهروند خوش ذوق در شهرستان سیب سوران ما را بران داشت که سفری داشته باشیم به روستای سیب این شهرستان و با  صالحی گفتگوی صمیمانه ای داشته باشیم.
اتاقش آرامش خاصی داشت و به محض ورود کتابخانه اش توجه ام را به خود جلب کرد به آرامی صحبت می کرد و سفیدی موهایش نشان از تجربه سالهای زندگیش داشت.
او خودش را اینچنین معرفی می کند ۵۵ ساله هستم پیمانکار شرکت مخابرات و در طول مدت زندگیم توانسته ام با جمع آوری و نگهداری انواع گونه های نادر از اشیای زنده و غیر زنده مجموعه کاملی از آنها را در منزل شخصی ام نگهداری کنم.
از او خواستیم تا برایمان بگوید از چند سالگی شروع به جمع آوری این اشیاء نموده است او گفت: سال چهارم ابتدایی بودم که شروع به جمع آوری تمبر کردم و از آنجا بود که کم کم جرقه این کار به ذهنم زده شد.
به آرامی از جایش بلند می شود و به طرف میزش می رود کشوی میزش را باز می کند و از درون آن اسکناس های جمع آوریش، از کشورهای مختلف را نشانمان می دهد ۸۰۰ اسکناس از قدیمیترین آنها را نگه داشته بود بطوریکه قدیمیترین اسکناس جمع آوریش مربوط به سال ۱۹۴۷ میلادی بود و همچنین اسکناسی داشت که مربوط به کشور روسیه سال ۱۹۷۰، که جزء بزرگترین اسکناس های دنیا بود.

همچنین صالحی قرآنی را به ما نشان داد که قدمت تاریخی اش به ۲۷۰ سال پیش می رسید و به ایشان ارث رسیده بود که در صفحه ای از این قرآن تعهدها و قسم های آن زمان بین دو نفر و مصالحه دو طایفه ثبت شده بود.
از دیگر اقدامات این شهروند خوش ذوق سیب و سورانی نگهداری و پرورش انواع پرندگان و جمع آوری بیش از ۵۰۰۰ اثر و کتب تاریخی می باشد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► بازنشستگی کلیددار IOS
قیمت جهانی طلا کاهش یافت ◄

مطالب مرتبط
بنر