آیا وب گردی جایگزین ولگردی های خیابانی شده است؟!

دوشنبه ، 13 آبان 1392 ، 13:54

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری از جایگزینی وب گردی بجای ولگردی های خیابانی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ نیک نفس با بیان اینکه گسترش فضای مجازی در حوزه رابطه فرزندان و والدین تغییرات اساسی به وجود آورده گفت: اینترنت با همه فوایدی که دارد، می تواند تهدیدی جدی نیز باشد که برای تبدیل تهدیدها به فرصت ها و استفاده بهینه از آن می توان تمهیداتی را پیش بینی کرد.

وی ادامه داد : امروز بیش از 45 میلیون ایرانی به اینترنت دسترسی دارند در حالی که 29 میلیون تن آنان را جوانان تشکیل می دهند.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری اظهارکرد: شکاف بین نسلی شدید به دلیل رشد تکنولوژی، کاهش نقش خانواده به عنوان مرجع و عدم آشنایی مناسب والدین با این فضا از عواملی است باعث می شوند، فرزندان در خانواده ها از یک فضای محرمانه و خصوصی تهدیدکننده برخوردار شوند.

نیک نفس ادامه داد: با توجه به این که اکثر کاربران اینترنت نوجوانان و جوانان هستند، برای جلوگیری از اعتیاد اینترنتی لازم است والدین بررفتار اینترنتی فرزندان شان کنترل و نظارت منطقی داشته باشند؛ نه به گونه ای که به طور کلی مانع آنها شوند و نه به شکلی که آنان را کاملا رها و آزاد بگذارند که در هر دو صورت فرزندان مورد تهدید خواهند بود.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری از والدین خواست تا آگاهی های خودشان را در خصوص اینترنت و فواید و زیان های آن افزایش دهند تا بتوانند فرزندان شان را به درستی راهنمایی کنند و آنان را تشویق کنند که از ارائه اطلاعات شخصی در محیط اینترنت خودداری کنند.

وی در ادامه به پدر و مادرها توصیه کرد: به کودکان خود یاد دهند که اطلاعات موجود در اینترنت ممکن است تقلبی هم باشد و به آنان اجازه ندهند به تنهایی با اشخاصی که در فضای مجازی آشنا شده اند، ملاقات کنند.

نیک نفس با اشاره به اینکه امروزه وب گردی برای برخی افراد جایگزین ولگردی های خیابانی شده، گفت: در وب گردی های بدین گونه کاربران بدون هدف و به منظور وقت گذرانی وارد اینترنت می شوند و گاها ساعت ها در این فضای بزرگ و پیچیده ضمن تلف کردن وقت، دچار سردرگمی در اینترنت می شوند.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری وب گردی های بدون هدف را عامل بر تحمیل هزینه به فرد و در معرض خطر قرار گرفتن کاربر در این محیط جهانی برشمرد و ادامه داد: اعتیاد به اینترنت نیز در بین اینگونه افراد بیش تر مشاهده می شود.

وی نقش صدا و سیما را در اطلاع رسانی فضای سایبری بسیار مهم عنوان کرد و گفت: سازمان های متولی فرهنگ که حافظ هنجارها و ارزش های مورد قبول جامعه اند، با برنامه ریزی مناسب باید به فعالیت های اینترنتی جوانان جهت بدهند و کارهای ارزشمند آنان را تشویق کنند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► ماجرای فروش کبد 4 میلیاردی
بدافزار خطرناک کاربران بانکی را هدف گرفت ◄

مطالب مرتبط
بنر