60 میلیون کلاهبرداری به بهانه خرید گوشی

سه شنبه ، 14 آبان 1392 ، 11:28
رییس پلیس فتای استان خراسان‌رضوی از دستگیری کلاهبرداری که به بهانه خرید گوشی، به حساب یک موبایل‌فروش دستبرد زده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا؛ سرهنگ عرفانی در تشریح این خبر گفت: یکی از صاحبان مشاغل در مشهد با طرح شکایتی اظهار داشت فردی با من تماس گرفت و تقاضای خرید پنج گوشی هوشمند، برای مدیران داخلی شرکت خود کرد و به بهانه پرداخت پول مرا با ترفند پای خودپرداز کشاند و پس از انجام عملیات بانکی و گرفتن موجودی کارت متوجه شدم 25میلیون ریال از موجودی حسابم کم شده است.

عرفانی تصریح کرد: در ادامه رسیدگی به این پرونده مالباخته شماره تلفن کلاهبردار را در اختیار کارشناسان پلیس فتا قرار داد که در بررسی‌های اولیه مشخص شد شماره تلفن اعلامی را کسی پاسخگو نیست و هویت مشخصی برای آن وجود ندارد.

وی افزود: کارشناسان در بررسی‌های اطلاعاتی بعدی توانستند رد متهم را پیدا و طی عملیاتی وی را شناسایی و با هماهنگی قضایی وی را دستگیر کنند.

وی خاطرنشان کرد: متهم 29ساله به نام (الف. ر) با دیدن شواهد لب به سخن گشود و در خصوص بزه ارتکابی خود با ندامت گفت با دستیابی به شماره تلفن برخی از کاسب‌ها و سفارش خرید کالا، آنها را به منظور دریافت وجه پای دستگاه خودپرداز کشانده و با ترفندی (منوی انگلیسی یا گیج‌کردن فرد مورد نظر) عملیات بانکی را معکوس انجام داده و وجه مورد نظر را به حساب خود منتقل کرده است.

عرفانی ادامه داد: وی در این رابطه به دو فقره سرقت به مبلغ 60 میلیون ریال اعتراف کرد.

وی تصریح‌کرد: با توجه به هشدارهای پلیس، هنوز ترفند خودپرداز از طرف افراد سودجو قربانی می‌گیرد، ضمن اینکه برای دریافت وجه هرگونه کالا یا خدمات، نیازی به رفتن پای دستگاه خودپرداز نیست و دادن شماره حساب به تنهایی کفایت می‌کند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► طلافروشی چه قدر سرمایه می‌خواهد؟
ترفندهایی برای داشتن امنیت بیشتر در کلمه عبور ◄

مطالب مرتبط
بنر