اعتراف به هزينه هفت هزار ميليارد دلاري براي نجات وال استريت

پنجشنبه ، 7 آذر 1387 ، 12:59

يکي از سخنگويان رياست جمهوري آمريکا به طور ضمني اعتراف کرده است که تلاش براي جبران اشتباهات جرج بوش و نجات وال استريت ، تاکنون 7 هزار ميليارد دلار هزينه داشته است .
    
يکي از خبرنگاران روز چهارشنبه از توني فراتو پرسيد آيا خبر داريد درحقيقت پولي که درمجموع از سوي سازمان بيمه سپرده هاي فدرال ، مديريت مسکن ، بانک مرکزي و وزارت خزانه داري اين کشور و از جيب راي دهندگان آمريکايي براي مقابله با اين بحران در نظر گرفته شده ، 7 هزار ميليارد است ؟


فراتو پاسخ داد: مشکل ما بزرگ است و براي حل آن به پول زياد نياز داريم . قبل از هر گونه نتيجه گيري بهتر است ابتدا به اين فکرکنيم که مشکل ما چيست و چه عواملي باعث پيدايش آن شده تا آن وقت ببينيم راه مبارزه با آن چيست و به چه ابزاري نياز دارد.


اين سخنگوي بوش افزود " بهتر است فراموش نکنيم که در اثر همين بحران اقتصاد ما چه زيانهاي هنگفتي را متحمل شده است وآن وقت خواهيد ديد رقمي که شما به آن اشاره مي کنيد که البته رقم بسيار بزرگي است در مقابل اين زيان هاي هنگفت ، ناچيز به نظر مي رسد."


وي گفت :"توجه داشته باشيد که اغلب اين ارزهايي که به اين برنامه اختصاص داده شده و ..بايد اعتراف کرد که مبالغ بسيار هنگفتي هم هستند، نوعي سرمايه گذاري است که فوايد آن بطور تدريجي درسالهاي آينده به جيب ماليات دهندگان آمريکايي باز خواهد گشت ."

منبع: خبرگزاری ایرنا

► افزايش ارزش دلار كوتاه مدت است
اعطای کارت سفر رایگان بانک پاسارگاد ◄

مطالب مرتبط
بنر