اینترنت را چه کسانی کنترل می کنند؟!

سه شنبه ، 14 آبان 1392 ، 12:35

اینترنت و دنیای مجازی این روزها رفیق شفیق بسیاری از ماهاست. روزمان را به شبمان و شبمان را به روز پیوند می دهد. بدون آن زندگی سختی را می گذرانیم و با همه کمبودهایش از جمله سرعت پایین هم می سازیم.

به گزارش بانکی دات آی آر، ما هر روز ار اینترنت هر جور اطلاعاتی بخواهیم به دست می آوریم و آنقدر غرق از داده های هزار تویش می شویم که کمتر پیش می آید سوالاتی درباره اش به ذهنمان برسد.

تا به حال فکر کرده اید که اینترنت را چه کسی کنترل می کند. چه فکر کرده باشید و چه نه، ما در این گزارش به پرسش شما پاسخ می دهیم.

دقیق ترین پاسخی که می توان به این پرسش داد این است که اینترنت مثل تلویزیون "کنترل" ندارد که بخواهد دست کسی باشد. اما اگر کنکاش بیشتری کنیم متوجه می شویم که بالاخره از یک جاهایی باید کنترل هایی صورت بگیرد.

به طور کلي اينترنت گروهي از موافقت نامه ها ميان جوامع کامپيوتري، سرورهاي بي شمار و کابل هاست که بيشتر آنها در خفا و در پس معرکه قرار دارند و اصلي ترين آنها با عنوان Names and Numbers Internet corporation for Assigned در منطقه اي از ايالت کاليفرنيا با نام Marina Del Ray واقع است.
از نظر برتري توانايي در کنترل شبکه جهاني، مي توان به شرکت اينترنتي ICANN در کاليفرنيا اشاره کرد، سازماني که تعداد آدرس هاي آنلاين يا نام دامنه ها را به همراه پسوندهاي آنان از قبيل org,com,net تنظيم مي نمايد.

بنابر گفته يکي از مديران منطقه اي اين شرکت، نقش ايالات متحده در زمينه اينترنت، نقشي متفاوت از ديگر کشورهاست.

به بياني ديگر هر کشوري که قصد تغيير جنبه هاي مختلف دامنه خود را داشته باشد، بايد توسط وزارت بازرگاني ايالات متحده مورد کنترل و تأييد قرار گيرد.ضمن اينکه عمليات اجرايي چنين تغييراتي نيز توسط شرکت خصوصي آمريکايي Verisign که نام اصلي پايگاه داده را در اختيار دارد، صورت خواهد گرفت.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► اعلام شرط ابقای مدیران عامل بانک‌ها
نرخ سود بانکی در دستور کار شورای پول ◄

مطالب مرتبط
بنر