شگرد مرد سارق برای دزدی از خودپردازها

يكشنبه ، 26 آبان 1392 ، 10:18


مرد معتاد که شبانه با چسب زدن به محل خروج اسکناس در خودپردازها، پول مشتریان بانک را می‌دزدید، هنگام سرقت، همراه زنی از آشنایانش دستگیر شد.

به گزارش جام جم، بامداد بیستم آبان امسال ماموران کلانتری شهرک قدس در حال گشتزنی در شمال غرب تهران بودند که مشاهده کردند یک زن و مرد جوان که به صورتشان ماسک زده اند، برای برداشت پول مقابل یک دستگاه خودپرداز رفته و دوباره برمی گردند.

ماموران به این دو نفر مشکوک شده و آنها را زیرنظر گرفتند تا این که دیدند آن دو مقابل یک دستگاه خودپرداز دیگر رفتند که در این هنگام با احتمال این که آنها قصد سرقت دارند، هر دو را دستگیر کردند.

ماموران در بازرسی از خودروی آنها که در آن حوالی بود، یک ماسک، چسب قطره ای و دو قبضه چاقو کشف کردند.

متهمان در بازجویی اولیه مدعی شدند قصد برداشت پول از خودپرداز را داشته اند، اما چون پولی در آن نبوده، به سراغ دستگاه خودپرداز دیگر رفته اند که دستگیر شده اند.

در ادامه هر دو به شعبه چهاردهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران منتقل شدند.

انکار زن جوان به همدستی با متهم

ابتدا زن جوان گفت: می خواستم به حساب مادرم پول واریز کنم که مرد بازداشت شده ـ که از آشنایانمان است ـ مرا با خودرو، مقابل یک خودپرداز رساند. او در میانه راه گفت قصد سرقت پول خودپرداز ها را دارد و از من خواست او را همراهی کنم که قبول نکردم و در ادامه با تهدیدهایش بناچار پذیرفتم، فقط برای این که کسی به او شک نکند، کنارش باشم.

در ادامه تحقیق از زن جوان معلوم شد، مرد سارق وقتی موفق به سرقت از اولین خودپرداز نشده به سراغ خودپرداز دیگری رفته که دستگیر شده است.

اعتراف دزد شیشه ای

در مرحله بعدی، مرد سارق به جرمش اعتراف و عنوان کرد، ماده مخدر شیشه مصرف می کنم. مدتی پیش برای ترک اعتیادم در یک کمپ ترک اعتیاد بستری شدم و در آنجا از چند مرد معتاد، نحوه دزدی از خودپرداز ها را یاد گرفتم و بعد از چند هفته که از کمپ بیرون آمدم، تصمیم گرفتم با این روش دزدی کنم.

در ادامه مشخص شد، متهم به محل خروج اسکناس از دستگاه خودپرداز چسب می زده و وقتی مشتری موفق به دریافت پول نمی شده، به گمان این که دستگاه خراب است، کارتش را برمی داشته و محل را ترک می کرده که مرد سارق بلافاصله به خودپرداز نزدیک می شده و با کندن چسب، اسکناس ها را بیرون می آورده است. چند بار با این شیوه مبلغی پول دزدیده و با آن ماده مخدر شیشه خریده است و به زور زن جوان را در سرقت آخر با خود همراه کرده است و او در دزدی هایش با وی همدست نبوده است.

بنا بر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهمان، آنها تحویل پلیس آگاهی شدند. تحقیقات تکمیلی از متهمان ادامه دارد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► ویندوز چگونه ویندوز شد؟!
گرانترین نقاشی جهان به فروش رسید ◄

مطالب مرتبط
بنر