با این خانم ورزشکار،دکتر،هنرمند وکارآفرین جوان آشنا شوید/عکس

دوشنبه ، 27 آبان 1392 ، 09:22

کار آفرینان جوان و هنرمند در صورتی که علاقمند هستید تا مخاطبان جوان ما را با آثار هنری و نو آوری هایتان آشنا کنید یا تصور می کنید حرف های جدیدی برای گفتن دارید می توانید با خبرنگار ما با این آدرس ایمیل مکاتبه کنید:

آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید

سایر گزارش های مرتبط:


بانوی هنرمندی که با چرم معجزه می کند/ عکس های زیبا

هنرمندی که دوست دارد کارهایش دیده شود/ تصاویر زیبا

طراح شیرازی کیف های چرمی به همراه عکس های جذاب

هنرمندی که هیچ کاری برایش غیر ممکن نیست/عکس های زیبا

بایک زوج هنرمند کارآفرین آشنا شوید+عکس های زیبا

گروه ترنج، خواهرهای همه فن حریف+عکس های زیبا

دختر مشهدی که از هر انگشتش یک هنر میریزد+عکس های زیبا

 

--------------------------------------------------------------------------------------

برخی تصور می کنند کار آفرینی فرآیند پیچیده ایست که تنها از انسان های خاص بر می آید و یا اینکه کار آفرینان تنها افراد ثروتمند و مشهوری هستند که چندین کارخانه و کارگاه بزرگ و چندین کارمند دارند درحالی که شما می توانید کار آفرین خودتان باشید یا به اصطلاح قدیمی ها استاد و نوکر خودتان.

در سلسله گزارش های کار آفرینان جوان شما را با برخی از این افراد خوش ذوق که برای خودشان کار درست کرده اند آشنا می کنیم. این بار شما را با بانویی ورزشکار،هنرمند،دکتر،کارآفرین که به معنای واقعی کلمه از هر انگشتش هنر می ریزد آشنا می کنیم.

برای شفارش آثار این خانم هنرمند اینجا کلیک کنید

درابتدا لطفا برای ما شرح دهید چه مدت هست که مشغول به کار هنری هستید و ایده کارهایتان چگونه به ذهن شما رسیده است؟
از سالهای اول مدرسه خانواده و مخصوصا مادرم من و خواهرم رو تشویق به یادگیری اکثر فعالیت های هنری و ورزشی میکردند. در دوران راهنمایی به طور جدی به آموختن ساز سه تار پرداختم(البته متاسفانه مدتی هست که دور شدم از ساز زدن!). در دوران دبیرستان با کلاسهای انجمن خوشنویسان آشنا شدم و در سال 1383 مدرک ممتازی خوشنویسی خود را اخذ کردم. استادخطم استاد پژند در مدت 4 سال مانند یک پدر دلسوز مرا راهنمایی میکردند و فسمت بزرگی از زندگی هنری ام را مدیون ایشون هستم.

من سعی میکنم از کارهایی که میبینم و خوشم میاد یه عکس بگیرم. یه آرشیو هم دارم. مثلا یه شغر تو یه کتاب، لونه یه پرنده، یه سبک دکوراسیون که آروم میشم باهاشون.... از اینکه چیزایی رو که دوست دارم پشت سر هم ببینم حس خوبی دارم. همینا رو که میبینم ایده میگیرم. همین چند روز پیش یه خونه روستایی زیبا و پر حس دیدم، با هزینه های بالا ی زندگی،من که فعلا نمیتونم اون خونه رو بخرم ، ولی تصمیم دارم ماکتشو واسه خودم درست کنم که اون حس خوب همیشه پیشم باشه. حتی چوب های ماکتم رو هم تهیه کرد تا به محض اینکه فرصتی پیدا شه بسازمش. واسش هم دارم لحظه شماری میکنم.

 

لطفا یک بیوگرافی مختصر از خودتان و رشته تحصیلی تان ارائه بفرمایید . آیا تحصیلاتتان در موفقیت شما موثر بوده؟
پرستو شمسه کهن هستم، متولد فروردین 66 . دانشجوی دکتری بیومکانیک ورزشی دانشگاه خوارزمی و مدرس دانشگاه .
درسته که رشته تحصیلیم به نظر دور از هنر میاد ولی به نظر من ورزش و هنر مکمل هم هستن. هنر و ورزش هر دو راهی برای دور شدن از استرس و تنش های روزمره زندگیه. هنرمند یه شخصیت آروم و ساد ه ای داره و با طرح هاش، ایده هاش، خلاقیتش انرژی میگیره ولی ورزشکار پراز هیجانه و جنب و جوش و با فعالیتاش، مسابقه هاش،برنده شدناش و رکورد زدناش انرژی میگیره. این انرژیه و حس خوبه که مهمه. هم برای درسم، مقاله هام، پایان نامم چندین روز پشت سر هم نخوابیدم، هم برای یه تابلو خط نوشتن ،یه نقاشی خط یا یه تابلو ویترای. در کل برای من نه تنها تحصیلاتم تو موفقیت هنریم تاثیر داشته، بلکه هنرم هم انگیزه کاملا مثبتی بوده و هست برای پیشرفت تحصیلی و کاریم.

 


آیا اولین درآمدی که از طریق این کار بدست آوردید، به خاطر دارید ؟چطور بود و چه احساسی داشتید؟
یه تابلوی کوچیک بود که نستعلیق نوشته بودم: "خدایا . . .  تا با توام بیشتر از همه ام و تا با خودم کمتر از همه" یه تابلو با پس زمینه قهوه ای تیره بود که خیلی هم دوسش دارم. سال 84 بود فکر کنم. از اون به بعد هم تابلوهام بود واسه فروش. سال 86 هم تو خوابگاه دانشگاهم خط تدریس میکردم. سال 88 هم توی کتاب زنان خوشنویس ایران یکی از خط هام چاپ شد.

آینده کاری خودتان را چطور مجسم می کنید و برای آِینده چه برنامه هایی دارید؟
دوست دارم کنار شغل در ارتباط با تحصیلم حتما کارهای هنریم رو هم عرضه کنم . همسرم هم حتی پیشنهاد داده بود چون به کارای هنریم خیلی علاقه دارم، حرفه اصلیم رو همین انتخاب کنم. دوست دارم در آینده نزدیک که به یه ثبات تو زندگیمون برسیم، یه مغازه کوچیک، اگه هم نشد یه اتاق تو خونمون حتی؛ داشته باشم اسمش هم هست کلبه آرامش.

مهمترین دشواری ای که برسرکار شما وجود دارد چیست و فکر می کنید برای حل آن چه باید کرد؟
عدم تعهد به قول و قرار ها ......... بنده درخواست وام کرده بودم برای کار رباتیک تو منزل. حدود 2 ساله از درخواستم میگذره، حتی تایید هم شده بود، البته درخواست وام 5 تومنی کرده بودم و 2 تومن بودجه داشتن!!! که همین هم با پیگیری های خیلی زیاد من به این حد رسیده بود و اسمم رفت بانک تجارت!!!. هنوز که هنوزه بانک هیچ پرداختی نداشته و بنده هم هیچ دریافتی!!! تو این مدت هم که هزینه ها همه حداقل 3 برابر شده. وسایلی رو که اون سال من میتونستم با 5 تومن تهیه کنم واسه راه اندازی کارم تو خونه، الان با 15 میلیون هم نمیشه!!!! مدرک مشاغل خانگی من به هیچ کاری نیومد جز اینکه فقط آمار شاغلین کشور رو به دروغ بالا برد. مسئولین محترم.... جوونا با حرفا و برنامه های شما باید برنامه و کار زندگیشون رو روبه راه کنن، خواهش میکنیم درک کنید و قول دروغی ندید.

 

چطور به این نتیجه رسیدید که محصول شما بازار دارد و مردم به آن احساس علاقه و نیاز خواهند داشت؟
بعد از امتحان کنکور کارشناسی از اونجاییکه فکر میکردم کسب درآمد به استقلال شخصیتیم کمک میکنه، چند تا از تابلوهای خطم رو در فروشگاه مبل و فروشگاه لوازم تزئینی آشنایان برای فروش گذاشتم. البته همکاری مادرم هم بسیار تاثیر گذار بود. همیشه منو تشویق به نوشتن میکرد، خطامو با همدیگه مقایسه میکرد و نظراشو میگفت.
تمام کسایی که میان منزل ما لذت میبرن از مجموعه کارهای هنریم که برای دکور خونه استفاده شده. اطرافیان یه نمونه کوچیک از جامعه هستن! وقتی میبینم اکثراشنایان دوست دارن تو خونشون داشته باشن ، پس بقیه مردم هم دوست دارن.

 

اهل کجا هستید و درحال حاضر محصولات خود را به چه شهرهایی می فرستید.
در حال حاضر ساکن استان گیلان، شهرستان لاهیجان هستم. تقاضا= عرضه.

آیا کار های هنری که در منزل انجام می شود می تواند درآمد زا باشد و نیاز های مالی شما برآورده می شود؟

اگه به عنوان حرفه اصلی به این کاری نگاه کنیم، حتما روش وقت میذاریم، پس میشه. الان تو دنیا گرون ترین کار ها، کار دسته.

آیا برنامه ای برای آموزش هنر خود به سایرین دارید؟
همیشه دیگران رو تشویق کردم به هنر. خودم زیاد کاری رو سخت نمیگرم، به دوستانم هم که بهم میگن چقدر کارام قشنگه همیشه میگم اگه دوست دارید برید دنبالش تا بفهمید اگه عاشق کاری باشید میتونید.

مشوق اصلی شما در کارتان چه کسی است و چه کمکی به شما کرده است؟
خانواده: مامانم، همراهم مازیار، خواهرم پدما و پدرم.

 

برای کسانی که علاقمند به راه اندازی حرفه خودشان هستند چه توصیه ای دارید؟
خودتون رو، کارتون رو کاملا جدی بدونین. اعتماد به نفس داشته باشین. سختی هست، میگذره. من خودم هم الان تو سختی هاش هستم ولی بیشتر تلاش میکنم، بیشتر پیگیری میکنم، همین باعث میشه کارم قویتر بشه.
همیشه مثبت باشیدو مثبت ببینیدو مثبت فکر کنید.

 

برای شفارش آثار این خانم هنرمند اینجا کلیک کنید

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► ثبت نام در بیش از 200 دوره ی آموزشی تنها با یک کلیک !!!
چند راهکار ساده برای رهایی از استرس های صبح ◄

مطالب مرتبط
بنر