5 راهکار برای داشتن ذهنی آرام

شنبه ، 2 آذر 1392 ، 15:04

ذهن آرام و بی دغدغه عالی ترین آرزویی است که هر انسان می تواند داشته باشد. آرزویی که آنقدرها هم دور از دسترس نیست اگر خود ما خواهانش باشیم.

به گزارش بانکی دات آی آر، ذهن منفی، شلوغ، بی نظم و آشفته تنها جسم آدم را فرسوده و روحش را خسته می کند، اما ذهنی که مملو از اندیشه ها و افکار مثبت و انرژی زا باشد، فرد را به بالاترین آرامش می رساند.

داشتن ذهن آرام راهکارهایی دارد که در این مجال کوتاه به برخی از آنها اشاره می کنیم:

1. راجع به همه چیز نظر ندهید

واقعیت این است که خیلی چیزها در این دنیا به ما ربطی ندارد و نیازی نیست راجع به آن نظر بدهیم یا بدتر از آن خود را صاحب نظر بدانیم. با این کار فقط ذهن خودمان را خسته می کنیم.

 

2. حسودی را از زندگی حذف و بخشش را تمرین کنید

حسادت به دیگران ناشی از تصویری است که ما از آن افراد در ذهن خود ساخته ایم و فکر می کنیم توپ تکانشان نمی دهد، حال آنکه ما از دل آنها هیچ خبر نداریم.

بخشش هم دل دریایی می خواهد و یادگیری اش نیاز به تمرین دارد.

 

3. تایید و به به و چه چه دیگران را گذایی نکنید

ذهنتان بهم می ریزد اگر کاری را انجام دهید، بلافاصله به دنبال تایید این و آن بروید و این تایید را از جانب آنها دریافت نکنید.

به جای اینکه صرفا برای خوشامد دیگران کاری را انجام بدهید یا ندهید، وجدان و ایده آل های خودتان را در نظر بگیرید.

 

4. پیوسته تمرین تمرکز کنید

تمرکز نداشتن ذهنی باعث از این شاخه به آن شاخه پریدن و در نتیچه آشفتگی ذهنی می شود. وقتی ما خودمان هم نمی دانیم از ذهن بی نوایمان چه می خواهیم، نباید انتظار داشته باشیم که ذهنمان هم روزگار آرامی را سپری کند.

 

5. مسوولیت های هم قد خود را قبول کنید و اگر نمی توانید نه بگویید

این یکی را خیلی جدی بگیرید. بسیاری از آشفتگی ها و بهم ریختگی های ذهنی ناشی از قبول مسوولیت هایی است که از توانایی ما بیشتر است. هنر نه گفتن در چنین موقعیت هایی است که به دادمان می رسد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► شرایط موجود اقتصادی و بین‌المللی ایجاب می‌کند تا قوانین بانکی با آنها منطبق شود
نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 2 آذر 92 ◄

مطالب مرتبط
بنر