جاسوسی اطلاعات بدتر از سانسور اطلاعات

يكشنبه ، 3 آذر 1392 ، 10:50
به گفته مخترع وب ، در حالی که کشوری مانند چین مشغول سانسور اطلاعات علیه شهروندان خود است، امریکا و انگلیس بوسیله سرویس های اطلاعاتی خود علیه شهروندان خود و دیگران دست به جاسوسی زده که در نتیجه باعث خودسانسوری شهروندان می شود که این موضوع بدتر از سانسور در چین خواهد بود.

کاری که به گفته برنرزلی سازمانهایی مانند آژانس امنیت ملی امریکا و سرویس جاسوسی انگلیس انجام داده اند باعث بروز پرانویا در بین شهروندان شده و ادعای غرب آزاد را به چالش کشانده است.

مسدود کردن اینترنت توسط چینی ها ، خاموش کردن آن علیه جوانان مصری در مجموعه بحث سانسور است ولی آنچه در غرب اتفاق افتاده خودسانسوری است که در نتیجه جاسوسی حکومتها بوجود می آید.

در آنچه بنام رنک کشورها در آزادی وب تعریف شده امریکا و انگلیس و برخی کشورهای غربی رتبه شان تنزل پیدا کرده است.

در وب ایندکس 2013 چهار دسته بندی وجود دارد که کشورها بر اساس آن طبقه بندی می شوند و کشورهایی مانندامریکا به رتبه چهارم و انگلیس به رتبه سوم و استرالیا به رتبه یازدهم تنزل پیدا کرده اند.

چهار دسته بندی شامل جهانی بودن دسترسی به اینترنت، آزادی اطلاعات در نهایت آرامش و امنیت، بیان نظرات آزادانه آنلاین توانمند سازی به استفاده از محیط وب برای ترویج تغییرات مثبت است که وب ایندکس بر اساس ان به 81 کشور رتبه داده و آنها را دسته بندی کرده است. ایندکس ترکیبی نیز مجموع 4 شاخصی است که تعریف شده است.

وی در پایان سخنرانی خود گفت با تمام این اوصاف خوشبین هستم و فکر می کنم در نهایت مردم خواهند برد و این جاسوسی ها علیه شهروندان به پایان خواهد رسید.

خبرآنلاین

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► جریمه 290 میلیون دلاری سامسونگ
پیام تسلیت به مناسبت توافق هسته ای ایران و غرب ◄

مطالب مرتبط
بنر