قیمت سفر عمره اعلام شد

يكشنبه ، 3 آذر 1392 ، 13:13

رییس سازمان حج و زیارت با بیان این‌که هزینه‌ی سفر عمره‌ی امسال کاهش یافته است، کمترین و بیشترین نرخ سفر عمره را اعلام کرد و گفت: یک‌میلیون و ۷۰۰هزار تومان کمترین و دومیلیون و ۸۰۰هزار تومان بیشترین هزینه برای سفر عمره‌ی امسال است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، سعید اوحدی با بیان این‌که عمره‌ی سال ۹۲-۹۳ در شش گروه قیمتی و سه دوره‌ی اعزام «عادی»، «رجب، شعبان و رمضان» و «نوروز» تعیین شده است، ادامه داد: با توجه به کاهش هزینه‌ی پرواز، مسکن، صرفه‌جویی‌های سازمان حج و کاهش دو روز از زمان سفر عمره، قیمت عمره‌ی ۹۲-۹۳ کمتر از سال پیش شده است.

او با اعلام قیمت گروه عادی، اظهار کرد: ما در عمره‌ی امسال در این گروه ۶ / ۱۵ درصد کاهش قیمت داشتیم. در حالی که در عمره‌ی سال پیش نسبت به سال قبل از آن ( سال ۱۳۹۰) ۳۶ درصد افزایش قیمت رخ داد.

رییس سازمان حج و زیارت بیان کرد: در قیمت اعزام در ماه‌های رجب، شعبان، رمضان و نوروز که پیک سفر به‌شمار می‌آید، ۴ / ۱۱ درصد کاهش قیمت رخ داد. این در حالی بود که عمره‌ی سال پیش نسبت به سال ۹۰ در این گروه ۳۳ درصد افزایش قیمت داشتیم.

اوحدی در ادامه گفت: شرکت‌های هواپیمایی داخلی امسال ۵ درصد نرخ‌ها را کاهش دادند که با توجه به این‌که ۵۰ درصد هزینه‌ی سفر عمره را حمل‌ونقل شامل می‌شود، اتفاق مهمی است.

وی همچنین با بیان این‌که پروازهای عربستان سعودی هیچ تفاوت نرخی را نسبت به سال قبل قائل نشدند، اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی سعودی حتی ۳۵ دلار درخواست افزایش نرخ هم داشتند که به آن‌ها نامه دادیم و خواستیم قیمت‌ها نسبت به سال قبل افزایش نیابد.

اوحدی ادامه داد: با توجه به این‌که کمیسیون مشترکی ۱۴ سال پیش تشکیل شد و در آن کمیسیون تصمیم گرفتند ۵۰ درصد پروازهای حج و عمره با استفاده از پروازهای سعودی انجام شود، این نقطه‌ضعفی برای ما به‌شمار می‌آید که ما را مجبور می‌کند، تحت چنین شرایطی از ظرفیت‌ آن‌ها استفاده کنیم.

اوحدی در عین حال گفت: با این وجود، در گروه‌های قیمتی که با پرواز سعودی سفر می‌کنند، ۱۰ درصد کاهش قیمت داشته‌ایم.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► چرا طلا و نقره با شرایط سخت و دشواری روبرو هستند؟
نام 10 برند برتر دنیا از کجا آمده است؟! ◄

مطالب مرتبط
بنر