چرا طلا و نقره با شرایط سخت و دشواری روبرو هستند؟

يكشنبه ، 3 آذر 1392 ، 13:38

کارشناسان و تحلیلگران بازار فلزات گرانبها بر این باورند که طلا و نقره در شرایط کنونی با وضعیت سخت و دشواری روبرو هستند و این روند در کوتاه مدت ادامه خواهد یافت.

به گزارش طلا به نقل از پایگاه اینترنتی سیلورسیک؛ یکی از مهمترین عواملی که موجب شده تا قیمت طلا و نقره از ابتدای امسال تاکنون تحت فشار زیادی قرار گرفته و با کاهش شدیدی روبرو شود نگرانی ها نسبت به تصمیم احتمالی فدرال رزرو آمریکا برای متوقف کردن سیاست های محرک پولی است.

بر اساس این گزارش متوقف شدن محرک پولی ۸۵ میلیارد دلاری بیشترین تاثیر را بر ارزش دلار و در نتیجه قیمت جهانی کالاهای مختلف از جمله طلا و نقره داشته است.

بهبود عملکرد شاخص سهام در بازارهای بین المللی به خصوص بورس وال استریت آمریکا نیز تاثیر منفی زیادی بر قیمت طلا و نقره داشته است. همواره رابطه منفی بین عملکرد شاخص سهام و قیمت فلزات گرانبها وجود داشته است و به نظر می رسد رشد ۲۴ درصدی شاخص سهام اس اند پی ۵۰۰ آمریکا در سال ۲۰۱۳ میلادی تاثیر منفی زیادی بر قیمت طلا و نقره داشته است.

ادامه روند نزولی قیمت نقره و طلا در بازارهای جهانی تا پایان سال ۲۰۱۳ میلادی می تواند تاثیر منفی زیادی بر وضعیت فروش سکه های طلا و نقره در بازار آمریکا و سایر کشورهای غربی داشته باشد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► بوی کباب از صداوسیما می‌آید!
قیمت سفر عمره اعلام شد ◄

مطالب مرتبط
بنر