بانک اقتصادنوين بانک سال ايران

شنبه ، 9 آذر 1387 ، 13:15

 

بانک اقتصاد نوين براى دومين سال متوالى از سوى نشريه بين‌المللى (بنکر) به عنوان بانک سال جمهورى اسلامى ايران شناخته شد.

بهمن يزدخواستى - قائم مقام بانک اقتصاد نوين - در نشستى خبرى گفت: اين بانک به واسطه اقداماتى از قبيل نوآورى براى تضمين حقوص صاحبان سهام و انجام تلاش‌هاى بسيار براى نفوذ و دريافت سهم از بازار با هدف نيل به يک مزيت رقابتى پايدار، توانست به اين مقام دست پيدا کند.

قائم مقام بانک اقتصاد نوين با بيان اينکه مجله “بنکر” وابسته به موسسه(Findncial Times) است تصريح کرد: اين موسسه از مهم‌ترين ارگان تخصصى بين‌المللى بانکى به شمار مى‌رود که از سال 1926 تاکنون نسبت به درجه‌بندى بانک‌ها در سطح جهان اقدام و هر سال به اعلام فهرست هزار برتر جهان بر اساس شاخص‌هاى علمى مى‌پردازد. به گفته‌ وى انتخاب بانک‌ سال در حالى براى بانک‌هاى جهان اهميت دارد که علاوه بر کارکردهاى درون سازمانی، تاثير بسيار مثبتى بر روابط کارگزارى‌ مالى و بانکى ميان بانک‌هاى عضو به وجود مى‌آورد.

يزدخواستى اضافه کرد: در مراسم اعطاى جايزه بانک سال 2008 که در 26 نوامبر در لندن برگزار شد بيش از 158 نفر از مديران بانک‌هاى معتبر جهان شرکت داشتند. وى گفت: اين موسسه همچنين بانک‌هاى جهان را بر اساس شاخص‌هاى مالى و مديريتی، رشد دارايى‌ها، نسبت بازده بانک‌ها که دارايى‌ها، نسبت بازدهى به حقوق صاحبان سهام، نسبت هزينه به درآمد، رشد درآمدها، رشد سودآوری، ميزان مطالبات معوق، شاخص‌هاى کيفى و توسعه فناورى و رشد و نوآورى مقايسه مى‌شود.

وى تصريح کرد: بانک اقتصاد نوين چند طرح جديد را در دست اجرا دارد و يکى از اين طرح‌ها بحث بانکدارى اختصاصى است که براى اولين بار اين اتفاق رخ داده و مراحل نهايى کارى خود را طى کرده و در دست اجراست.

منبع: روزنامه هدف واقتصاد

► كاهش40 درصدي عمليات فيزيكي تسويه حساب بين بانكي با اجراي كامل ساتنا
نتایج آزمون استخدامی بانک سپه در سال 1387-88 ◄

مطالب مرتبط
بنر