متولدین هر ماه اینگونه هوش خود را تقويت كنند

يكشنبه ، 10 آذر 1392 ، 08:55
سیب سبز:  امروزه افراد بي شماري از كاهش هوش و حافظه رنج مي برند و از اين كه مطالب را فراموش مي كنند و به ياد نمي آورند يا آدرس هايي را كه رفته اند به ياد نمي آورند در عذاب هستند و البته اغلب افراد دليل اين فراموشي ها را نمي دانند.

در اينجا ما براساس خصوصيات ماه تولد شما به اين دلايل اشاره كرده و راهكارهايي را پيش پاي شما مي گذاريم تا در جهت افزايش هوش و حافظه از آنها استفاده ببريد.

مردادي ها، آذري ها و خردادي ها
پايبندي به برنامه ريزي

مردادي ها و آذري ها و خردادي ها حد وسط ندارند يا به طور عجيبي بي توجه و آشفته هستند يا به طور دقيقي منظم و مرتب. آن دسته از متولدين اين ماه ها كه درگير گيجي و آشفتگي مي شوند و به نظر مي آيد كه سر رشته يك زندگي عادي از دست شان بيرون آمده معمولاً دچار حواس پرتي، از دست دادن حافظه و ضعف در تمركز و محاسبه مي شوند. به طور مثال ممكن است هر روز يك كار جديد را امتحان كنند ولي در انجام درست آن توانايي ذهني لازم را نداشته باشند. متولدين اين ماه ها توجه كنند در بين ماه هاي سال باهوش ترين افراد محسوب مي شوند و براي اثبات آن نيازي به انجام كارهاي دشوار و محيرالعقول ندارند. تنها كافي است ذهن خود را روي كاري كه از آن لذت مي برند متمركز كرده و با يك برنامه ريزي بلند مدت و مقيد كردن خود به انجام يك به يك مراحل اين برنامه ريزي توانايي از دست رفته خود را بازيابند. با اين عمل ذهن به هم ريخته آنها دوباره سامان يافته و هوش و استعداد ذاتي آنها بروز پيدا خواهد كرد.

ارديبهشتي ها، دي ماهي ها و آباني ها
رژيم غذايي براي حافظه

متولدين ارديبهشت، دي و آبان از فعاليت هاي بدني بسيار لذت مي برند، آنها تا جايي كه توان دارند انرژي شان را صرف كار مي كنند و گاهي پيش مي آيد كه خيلي به تغذيه خود توجه نمي كنند. براي حفظ تعادل در زندگي بايد همان قدر كه از جسم خود بهره برداري مي كنيم به نيازهاي آن نيز پاسخ دهيم چرا كه فرسودگي جسم مي تواند روي عملكرد مغز شما تاثير گذاشته و فعاليت هاي طبيعي آن را دچار نقص كند. براي جلوگيري از پيري مغز و از دست دادن حافظه در افرادي كه بدن شان بيشتر از ديگران نياز به مواد معدني و ويتامين ها دارد توصيه مي كنيم متولدين اين ماه ها يك برنامه غذايي تدارك ببينند كه در ۳ ميان وعده آن انگور و بادام و در وعده هاي اصلي آن فيله ماهي سالمون و سبزيجاتي مثل بروكلي، اسفناج و فلفل دلمه اي وجود داشته باشد. اين مواد غذايي به علت داشتن انواع ويتامين ها و اسيدهاي چرب باعث بهبود جريان خون، بهبود حس و حال و افزايش تمركز حواس مي شود.

اسفندي ها، تيري ها و شهريوري ها
هوش و حافظه تان را ورزيده كنيد

متولدين اسفند، تير و شهريور اغلب حجم انبوهي از مشكلات و ناراحتي ها را درون خود نگه مي دارند، آن قدر كه به مرور دچار اضطراب و گاهي هم افسردگي يا سندرم خستگي مزمن مي شوند. همه اين بيماري هاي روحي مي تواند فرد را به آستانه فروپاشي ذهني نزديك كند آنقدر كه كوچكترين مسائل نيز از ذهنش بگريزد و باعث ضعف حافظه شود. براي اين دسته از افراد ورزيده كردن هوش و حافظه از طريق فعاليت هاي جسمي بسيار مفيد خواهد بود. يكي از فعاليت هايي كه باعث طراوت و شادابي جسم و همچنين بهتر كار كردن حافظه مي شود ورزش هايي مثل ايروبيك است، اين نوع ورزش ها بدن را به فعاليت وا مي دارد تا تمام سيستم هاي حياتي به خوبي عمل كنند. همچنين ورزش هايي مثل حركات كششي باعث آرامش ذهن و تقويت حافظه مي شود.

بهمني ها، مهري ها و فرورديني ها
مهارت هاي جديد ياد بگيريد

متولدين بهمن، مهر و فروردين به علت درگيري هاي ذهني زياد معمولاً از دقت حواس كمي برخوردارند. دسته اي از آنها آنقدر ايده آليست و كمال گرا هستند كه زندگي را در روياهايشان سپري مي كنند و دسته اي ديگر نيز آنقدر خود را مشغول كارهاي بزرگ و سنگين مي كنند كه مسائل جزئي و پيش پا افتاده را از ياد مي برند. اين افراد بايد از كارهاي كوچكي مثل خلاصه و يادداشت برداري شروع كنند و با يادگيري مهارت هاي جديد در رشته هاي مختلف به ذهن خود نظم ببخشند. همچنين يادگيري نواختن يك ساز موسيقي يا آموختن زباني جديد به روند بهبود حافظه آنها كمك مي كند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► کسب و کار میلیونی کارمندها
خداحافظی کارمندان با دورکاری ◄

مطالب مرتبط
بنر