سامسونگ حسگرهای 20 مگاپیکسلی می‌سازد!

چهارشنبه ، 13 آذر 1392 ، 11:32
عرضه ماژول‌ دوربین‌های 16 مگاپیکسلی بهره‌مند از فناوری ایزوسل تنها سورپرایز سامسونگ در سال آینده نیست و براساس اخبار منتشره توسط رسانه‌های کره‌ای، قرار است که سامسونگ با ارائه یک دوربین 20 مگاپیکسلی جدید همگان را شگفت‌زده کند.

بر اساس گزارشهای دریافتی که نامی از آن به میان نیامده، کار تیم پژوهشی سامسونگ برای ساخت این دوربین از اول دسامبر آغاز خواهد شد و آنگونه که گفته می شود این فناوری دارای مکانیزم حرکت دهنده سیستم فوکوس خودکار و لنزهای پیشرفته است البته هنوز هم در مورد وجود فناوری ایزوسل و یا تثبیت کننده اپتیکال تصاویر در این دوربین سخنی به میان نیامده است.

اما اگر سامسونگ بخواهد سیستم اپتیکال تثبیت‌ کننده تصاویر را در دوربین گوشی‌هایی مانند S5 مورد استفاده قرار دهد باید دست کم 50 میلیون مکانیزم تعلیقی را برای آن تعریف کند که برای این کار زمان لازم را در اختیار ندارد و شاید به همین دلیل است که برخی منابع خبری از آماده نشدن این حسگر تا نیمه دوم سال 2014 میلادی خبر داده‌اند و طرفداران آن ممکن است مجبور باشند تا سال 2015 میلادی و عرضه محصولات جدید سامسونگ منتظر بمانند.

بر اساس برآوردهای صورت گرفته، حسگر 16 مگاپیکسلی ایزوسل در 25 درصد از گوشی‌های تولیدی سال آینده سامسونگ مورد استفاده قرار می‌گیرد و بزودی حدود 90 میلیون از گوشی‌های تولیدی این کمپانی به آن مجهز خواهند شد که احتمالا شامل گلکسی S5 و Note 4 خواهد بود.

البته آنگونه که گفته می‌شود کمپانی سونی نیز در نظر دارد سنسورهای 13 و 16 مگاپیکسلی خود را تا سال آینده میلادی وارد بازار نماید و پیش‌بینی می‌شود که در آینده نه چندان دور رقابت میان این کمپانی‌های کره‌ای داغ‌تر شود.

کمپانی سامسونگ پیشتر نیز با تولید Galaxy S4 و Note 3 ثابت کرد که حتی بدون فناوری OIS و در نور پایین نیز  می توان عکس‌های باکیفیتی گرفت.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 13 آذر 92
اگر می خواهید عصبانی نشوید، اینها را نخورید ◄

مطالب مرتبط
بنر