تداوم روند نزولی قیمت جهانی طلا

شنبه ، 16 آذر 1392 ، 16:05
به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، پس از انتشار آمار بازار کار آمریکا که بهتر از حد پیش بینی ها بود و احتمال تعدیل قریب الوقوع سیاست تسهیل کمی فدرال رزرو در ماه جاری میلادی را تقویت کرد، قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت.
بلافاصه پس از اینکه آمارها نشان داد که کارفرمایان آمریکایی در ماه نوامبر بیش از حد پیش بینی ها استخدام کرده اند و نرخ بیکاری به 7 درصد یعنی پایین ترین میزان در 5 سال گذشته رسیده است، قیمت طلا کاهش یافت و به نزدیکی پایین ترین قیمت 5 ماه اخیر رسید.
قیمت طلا در پایان معاملات دیروز با 2 دلار و 90 سنت کاهش به 1230 دلار و 90 سنت در هر اونس رسید.
تحلیلگران معتقدند، آمار فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش غیرکشاورزی احتمال شروع زودتر از قبل تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو را افزایش داده است.
فرانک مک گی، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «اکنون قطعا تعداد زیادی به تعدیل سیاست پولی فکر می کنند و یا حتی ممکن است تعدیل شدیدتری در روی میز قرار داشته باشد.» وی افزود: «تا زمانی که ما شفافیت بیشتری را در مورد کیفیت اقدام فدرال رزرو شاهد باشیم، وضعیت قیمت فلزات کاهشی خواهد بود.»
اکنون سرمایه گذاران تمام توجه خود را معطوف نشست روزهای 17 و 18 دسامبر فدرال رزرو خواهند کرد تا ببینند بانک مرکزی آمریکا تصمیم  می گیرد چه زمانی سیاست خرید اوراق قرضه ماهیانه خود را کاهش دهد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز، 17 آذر 92
ثبت 10 اختراع در روز براي گوگل ◄

مطالب مرتبط
بنر