رشد 58 درصدی تسهیلات شعبه بانک توسعه صادرات در ساری

يكشنبه ، 17 آذر 1392 ، 11:37

رییس شعبه ساری بانک توسعه صادرات اعلام کرد: ارائه تسهیلات در این شعبه از بانک توسعه صادرات در هشت ماه نخست سال 92 نسبت به کل سال 91 بالغ بر 58 درصد رشد داشته است.

آقاي مجيد روح الله پور در گفت و گو با روابط عمومي بانك توسعه صادرات با اعلام اين مطلب افزود: از ابتداي سال 92 تا كنون 16 ميليون و 597 هزار يورو تسهيلات ارزي، 300 ميليارد ريال تسهيلات ريالي و در مجموع، واحدهاي توليدي و صنعتي استان به ميزان 850 ميلياردريال از خدمات شعبه بهره مند شده اند.

وي باشاره به رشد 21 درصدي تسهيلات ارائه شده توسط اين شعبه در سال 91 نسبت به سال 90 گفت: در سال 90 تسهيلات ريالي 253 ميليارد ريال و مجموع تسهيلات ريالي و ارزي 444 ميليارد ريال بوده است درحاليكه در سال 91 تسهيلات ريالي ارائه شده 225 ميليارد ريال و معادل ريالي كل تسهيلات ريالي و ارزي به رقم 540 ميليارد ريال بالغ شده است.

رييس شعبه ساري بانك توسعه صادرات در پاسخ به سوالي درخصوص نسبت تسهيلات پرداختي در بخش هاي مختلف اقتصادي گفت: 65 درصد تسهيلات اين شعبه به بخش صنعت، 31درصد بخش فرآورده هاي لبني و 4 درصد در بخش بازرگاني اختصاص داده شده است.

آقاي روح الله پور با اعلام اين مطلب كه 50 درصد از صادركنندگان نمونه استاني مشتري نيز از مشتريان اين بانك هستند از يكي از شركت فولاد استان مازندران بعنوان مهمترين شركت دريافت كننده تسهيلات استان از بانك توسعه صادرات نام برد.

او اظهارداشت: يكي ديگر از مشتريان صاحب نام اين بانك در بخش فرآوردهاي لبني نيز  صادركننده ملي است و سالانه  نزديك به 140 ميليون دلار به خارج از كشور صادرات داشته است.

آقاي روح الله پور در تشريح وضعيت ظرفيت هاي بالقوه توليدي و صادراتي استان مازندران گفت: در كشاورزي، محصولات زراعي و باغي، دام و طيور رتبه دوم كشور به استان مازندران اختصاص مي يابد و در توليد جوجه يك روزه سهم 27 درصدي از كل كشور متعلق به اين استان است.

به گفته وي در توليد برنج رتبه اول، گوشت سفيد رتبه دوم، شير خام رتبه چهارم، گوشت قرمز رتبه هفتم و در توليد عسل رتبه پنجم در كل كشور به استان مازندران تعلق دارد.

رييس شعبه ساري بانك توسعه صادرات پيرامون چگونگي جذب منابع براي تامين مالي صادرات به موضوعاتي چون ضرورت افزايش ابزار مناسب براي جذب و نگهداري مشتريان و توجه به تخصص نيروي انساني اعزامي به شعب به لحاظ تخصص كافي و لزوم اعتقاد به كار گروهي اشاره كرد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 17 آذر 92
پرداخت پول انصرافی‌های مسکن ویژه باسود ◄

مطالب مرتبط
بنر