5 شهر گران جهان برای مهاجران و کارگران کدامند (+عکس)

يكشنبه ، 17 آذر 1392 ، 12:50


پس از کاراکاس به ترتیب شهرهای لواندا (پایتخت کشور آفریقایی آنگولا )، اسلو ( پایتخت نروژ)، جوبا (پایتخت جمهوری تازه تاسیس سودان جنوبی) و استاوانگر (سومین شهر بزرگ نروژ) قرار دارند.

سازمان بین المللی " اکا" (ECA) در تازه ترین گزارش خود 5 شهر گران جهان برای کارگران و مهاجران را تعیین کرده است.

این سازمان بین المللی که در سال 1971 به منظور ارزیابی و ارایه آمار برای کارگران مهاجر در سراسر جهان تاسیس شده است، در آمار جدید خود شهر کاراکاس پایتخت ونزوئلا را گران ترین شهر جهان برای کارگان مهاجر معرفی کرده است.

پس از کاراکاس به ترتیب شهرهای لواندا (پایتخت کشور آفریقایی آنگولا )، اسلو ( پایتخت نروژ)، جوبا (پایتخت جمهوری تازه تاسیس سودان جنوبی) و استاوانگر (سومین شهر بزرگ نروژ) قرار دارند.

این رده بندی بر مبنای شاخص هایی چون سطح در آمد مهاجران، میزان تورم، هزینه های زندگی و خورد و خوراک ، میزان مالیات،امکانات شغلی، زیر ساخت ها و.. انجام شده است.


1- کاراکاس: ونزوئلا با وجود برخوردار بودن از درآمد سرشار نفت سال گذشته شاهد افت ارزش 60 درصدی پول ملی خود بود و شاید این مساله یکی از عوامل افزایش هزینه های نزدگی در شهر کاراکاس باشد. جایگاه کاراکاس در آمار سال گذشته اکا در رده هفتم گران ترین شهرهای جهان بود.



2- لواندا پایتخت کشور آنگولا گران ترین شهر آفریقا  و دومین شهر گران جهان برای مهاجران است. این مساله به دلیل بالا بودن هززینه صادرات و حمل و نقل در این کشور است.



3- اسلو پایتخت نروژ گران ترین شهر اروپا برای مهاجران و سومین شهر گران جهان برای این دسته است. به ویژه خوردن و آشامیدن در اسلو بسیار گران است و یک نوشیدنی ساده به قیمت حدود 15 هزار تومان است.




4- شهر جوبا پایتخت جمهوری تازه تاسیس سودان جنوبی نیز به دلیل مشکلات اقتصادی، درگیر یهای مرزی ، نبود زیر ساخت ها و فساد گسترده اقتصادی و .. یکی از گران ترین شهرهای جهان برای مهاجران است. هزینه واردات کالا به جوبا به دلیل مشکلات فوق بسیار بالاست.



5- به طور کلی نروژ کشور گرانی است و از این رو در بین 5 شهر گران جهان برای مهاجران دو شهر از نروژ قرار دارد. شهر استاوانگر نروژ که سومین شهر بزرگ این کشور است در رده پنجمین شهر گران جهان برای مهاجران قرار دارد. به طور کلی هزینه زندگی و خورد و خوراک در نروژ به طور متوسط دو برابر دیگر نقاط اروپا است و مالیات در این کشور یکی از بالاترین رقم های مالیاتی در جهان به حساب می آید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► ادامه رکوردزنی چک‌های برگشتی/جدول
کارآفرین موفقی می شوید، اگر... ◄

مطالب مرتبط
بنر