8 سوالی که در مصاحبه استخدامی پرسیده می شود

يكشنبه ، 17 آذر 1392 ، 13:25


لازم است پیش از رفتن به مصاحبه ، سوالهایی را که ممکن است مصاحبه کننده از شما بپرسد را پیش بینی کنید .ما در اینجا 8 سوال مهم را به همراه جواب های مناسب آورده ایم ...

قبل از اینکه سوالات آزمون استخدامی حضوری را با هم مرور کنیم ، باید بگویم نکته مهم تر از سوالات این است که سعی کنید با ظاهری آراسته و مرتب و رسمی و 15 دقیقه زودتر به محل مصاحبه استخدامی بروید ، اگر در تهران یا شهرهای بزرگ مصاحبه حضوری دارید سعی کنید ترافیک را قبلا چک کرده و بهترین مسیر را انتخاب کنید.
لازم است پیش از رفتن به مصاحبه ، سوالات مصاحبه استخدامی را بدانید ، سوالهایی که ممکن است مصاحبه کننده از شما بپرسد . این سوالات ، نمونه هایی از سوالاتی است که احتمالا در یک مصاحبه شغلی باید پاسخ دهید.
1-    درباره خودت بگو. (این سوالی است که برای شروع کار پرسیده میشود؛ برای پاسخ ، باید مشاغل گذشته و مهارتهای خود که با این شغل مرتبط است را بیان کنید.
2-    درباره کاری که در این شرکت انجام می شود چه میدانید؟ (این برای شما فرصتی است که نتیجه تحقیقاتتان را درباره این کار بیان کنید.)
3-    نقاط ضعف شما چیست؟ (همیشه برای این سوال ، پاسخ مثبتی بیابید. برای مثال ، "دیکته من همیشه خیلی خوب نیست ، بخاطر همین همیشه دیکته خود را چک میکنم")
4-    نقاط قوت شما چیست؟ (مهارتهای خود را طوری بیان کنید که نشان دهنده اشتیاق شما به کار در این شرکت باشد از روی غرور هیچ گاه صحبت نکنید)
5-    چرا کار قبلی خود را ترک کردید؟(با جمله ای مثبت پاسخ دهید. اینطور نگویید:"اخراج شدم " یا "نمیتوانستم" یا "انصراف دادم" یا "کسی را نداشتم بچه ام را نگه دارد" یا " نمیتوانستم با همکاران و بازرس کنار بیایم". بهرحال میتوانید بگویید:" بدنبال شغل جدیدی بودم" یا "قراردادم تمام شد" ، کاری فصلی بود" ، " کار موقتم بود" ، "دوست داششتم شغلم را عوض کنم" ، یا "برای ادامه تحصیل " ، یا "برای تشکیل خانواده" ، یا "بخاطر تغییر مکان".)
6-    چرا اینهمه وقت بیکار بودید؟ ( حقیقت را بگویید. روی این نکته تاکید کنید که شما بدنبال پیدا کردن شرکت مناسبی بودید که در آن مشغول به کار شوید ضمن اینکه از دوره بیکاری خود به عنوان یک فرصت یاد کنید ، مثلا بگویید فرصت کردم در یک دوره آموزشی شرکت کنم و بعد از این چند کتاب هم خواندن و ... توی سر دوره بیکاری خود نزنید )
7-    چرا باید شما را استخدام کنیم؟(پاسخی مثبت دهید. مثل :"من همکاری با شما را دوست دارم و معتقدم از عهده کار به خوبی بر می آیم")
8-    آیا معرف هایی دارید؟(این مهمترین سوال است که باید نام ، آدرس فعلی و شماره تماس معرف های خود را آماده داشته باشید.)

سوالات پایان مصاحبه :
در پایان یک مصاحبه رسمی ، کارفرما از شما میپرسد آیا سوالی دارید ؟ این سوالات ، موارد قابل قبولی است که میتوانید بپرسید.
1-    چه کسی سرپرست من خواهد بود؟
2-    چه زمانی برای تعیین نیروی کارتان تصمیم میگیرید؟
3-    چه فرصت هایی برای پیشرفت کاری وجود دارد؟
4-    چه آموزشهایی خواهید داشت؟
5-    آیا لباس فرم خواهم داشت؟

منبع: ذهن نو

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► متن کامل لایحه بودجه سال ۹۳ کل کشور
ادامه رکوردزنی چک‌های برگشتی/جدول ◄

مطالب مرتبط
بنر