درآمد بازنشستگان در جهان+جدول

دوشنبه ، 18 آذر 1392 ، 14:22



چگونگی زندگی افراد مسن و تامین هزینه‌های زندگی آن‌ها بدون صرف بودجه‌های ملی در شرایط بحرانی، از خواسته‌های مهم دولت‌ها در سراسر جهان می‌باشد.


سالمندان و بازنشستگان سرمایه‌های یک کشور محسوب می‌شود. با گذشت زمان و کم شدن قوای افراد، انجام کار و تامین هزینه‌های زندگی برای این دسته از افراد جامعه دشوارتر می‌شود.

بازنشستگان در سراسر جهان از طرق مختلفی به کسب درآمد می‌پردازند اما همه‌ی این راه‌ها را می‌توان در سه‌دسته سرمایه‌داری، مستمری بگیری و فعالیت در مشاغل ‌آزاد گروه‌بندی کرد. در اکثر مواقع تامین هزینه‌های زندگی افراد بالای ۶۵ سال و درآمد آن‌ها به عنوان گزینه ای وابسته به دارایی خزانه عمومی به تصویر کشیده می‌شود و این بدین معنی‌است که بیشترین منبع درآمد گروه سنی بالای ۶۵ سال را حقوق بازنشستگی دولتی تشکیل می‌دهد.

بررسی‌ها ثابت کرد‌ه‌اند که مستمری، منبع درآمد ۶۰ درصد مردم منطقه همکاری اقتصادی و توسعه می‌باشد. اعتماد بر دولت برای تامین مخارج در منطقه اروپا بیش تر مشهود می‌باشد؛ در بلژیک و فنلاند حقوق بازنشستگی عمومی بیش از ۸۰ درصد از درآمد افراد گروه سنی مورد بررسی را تشکیل می‌دهد.

در مناطق دیگر کشورهای همکاری اقتصادی وتوسعه ، افراد مسن اتکا بیشتری نسبت به این کشورها، بر کار و سرمایه دارند که این بدین معنی‌است که آن‌ها به پس‌انداز و حقوق بازنشستگی شخصی اتکا بیشتری دارند. سرمایه‌داری و فعالیت در مشاغل آزاد در شیلی سرآمد بوده و جزو منابع مهم درآمد اکثریت افراد بالای ۶۵ سال این کشور می‌باشندد. این کشور به سیستم اداره صندوق‌های بازنشستگی توسط بخش خصوصی در سال ۱۹۸۱ تغییر روش داده‌است.

در مجموع کشورها در حال حرکت در مسیر دست‌یابی به هدف مشابه قراردادن فشار کمتر بر امور مالی عمومی می‌باشند. افزایش سن بازنشستگی در منطقه همکاری اقتصادی وتوسعه به معنی درآمد بیشتر برای افراد سالخورده و درآمد کمتر برای دولت می‌باشد. به طور متوسط در سراسر منطقه همکاری اقتصادی و توسعه، یک چهارم درآمد توسط افراد بالای ۶۵ سال و از طریق کار دریافت می‌شود.

 

 


اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

► میزان افزایش حقوق 93 کارمندان مشخص شد
سرقت دختر از حساب پدر برای خرید شارژ ◄

مطالب مرتبط
بنر