درآمد حرام كشاورزي

سه شنبه ، 19 آذر 1392 ، 11:37

کشاورزی شغل شریفی است. در این کار با استفاده از نعمت های خدادادی و زحمت و تلاش فراوان کشاورزان، مواد غذایی تولید می شود. کشاورزی در دهه های اخیر به یک علم تبدیل شده وهر روز، راه های گوناگونی برای افزایش محصولات در واحد سطح به کار گرفته می شود و از جمله ی این اقدامات؛ که البته کمی هم قدیمی شده؛ می توان استفاده از کودهای شیمیایی و سموم کشاورزی را نام برد.

کود و سم اگر به میزان اعلام شده ازسوی شرکت های سازنده وکارشناسان کشاورزی، مصرف شوند، باعث افزایش تولید محصولات کشاورزی سالم و بهداشتی می گردند ولی مصرف بیش از حد این نهاده ها، محصولات کشاورزی را سرطان زا می کند. در آن صورت، مردم بی گناه، اعم از زن و مرد و پیر و جوان و روستایی و شهری، با خریدن و مصرف مواد غذایی مانند سبزیجات، میوه ها، سیب زمینی، گوجه فرنگی، ذرت، کاهو، کلم و دیگر محصولات، به جای تغذیه ی مناسب و رشد و سلامتی بدن، گرفتار انواع سرطان ها می گردند.

برای جلوگیری از این کار خطرناک و آگاه کردن کشاورزان و مردم، البته تمام رؤسای محترم مملکت و خصوصاً مدیران کشاورزی و صدا و سیما و مطبوعات و ... مسئولیت سنگینی دارند ولی در این جا حرف من با کشاورزان محترم و زحمتکش است:

کشاورزان عزیز! شاید دیده یا شنیده باشید که سرطان چه بیماری سختی ست، درد دارد ... رنج دارد ... خرج دارد ... اگر خدای ناکرده بعد از دانستن این مطلب و آگاهانه برای رسیدن به سود بیشتر، کود و سم را بدون قاعده و بی رویه مصرف کنید، بدانید که به احتمال زیاد، قسمتی از روزی تان حلال نیست و بدانید که درآسیب رساندن به مردم شهر و دیار و کشورتان شریک بوده اید. از من گفتن بود. و از شما انشاألله شنیدن.

الف

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► قیمت خودرو باز هم کاهش یافت
راز صداهای عجیب مودم‌های دایل‌آپ ◄

مطالب مرتبط
بنر