اولین مدیر عامل زن در جنرال موتورز

چهارشنبه ، 20 آذر 1392 ، 11:42
برای اولین بار بالاترین مقام بزرگترین خودروسازی ایالات متحده به یک خانم رسید.
مری بارا که پیش از مدیر عاملی جنرال موتورز نقش قائم مقام این شرکت را ایفا می کرد 33 سال در صنعت خودرو تجربه دارد. وی از 15 ژانویه رسما اداره امور جنرال موتورز را به دست خواهد گرفت.
دان اکرسون در سن 65 سالگی چند ماه پیش از رسیدن موعد بازنشستگی از جنرال موتورز کناره گیری می کند و دلیل آن پیشرفت بیماری سرطان همسر او است.
اولین مدیر عامل زن در جنرال موتورز

درست زمانی اداره امور جنرال موتورز به مری بارا رسید که خزانه داری آمریکا اعلام کرد که تمامی سهام خود در جنرال موتورز را فروخته و سهام این شرکت از سال 2009 تاکنون به بالاترین ارزش خود یعنی 40 دلار رسیده است.
در طول سال 2014 ارزش سهام جنرال موتورز نزدیک به 40 درصد افزایش یافته است. از سال 2010 تاکنون سود خالص جنرال موتورز به 20 میلیارد دلار رسیده است.
امسال برای اولین بار هم در نظرسنجی مؤسسه جی دی پاور جنرال موتورز در صدر جدول کیفیت قرار گرفت.
مری بارا در چند سال گذشته قائم مقام مدیر عامل جنرال موتورز در توسعه محصول بود و از معروف ترین جملات وی در سخنرانی ها که به همان عبارت معروف شده، عبارت «خودروهای مزخرف دیگر بس است» No more crappy cars
وی همچنین قائم مقام مدیر عامل در منابع انسانی بین المللی جنرال  موتورز هم بوده است. درآمد وی در سال گذشته 4.9 میلیون دلار بود. نام وی در بین 20 زن ثروتمند مجله فورچون هم هست. مری بارا کار خود را از 18 سالگی در جنرال موتورز در بخش آموزش آغاز کرد.

سایپا نیوز

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► انتقام زن اخراجی از رئیس شرکت
تحصیل‌کرده‌ترین مردم جهان ◄

مطالب مرتبط
بنر