رتبه چهارم فساد مالی در جهان به مالزی رسید

شنبه ، 23 آذر 1392 ، 09:56

به گزارش ایرنا، رسانه های مالزی روز شنبه با انعکاس اطلاعات یک سازمان دیده بان مالی جهانی، اعلام کردند در مالزی از سال 2002 به مدت 10 سال بیش از 370 میلیارد دلار و به تنهایی در سال 2011 میلادی 54 میلیارد دلار خارج از چارچوب های قانونی گردش مالی وجود داشته است.

بنابراین گزارش، با این گردش مالی غیرقانونی در مالزی طی این دوره، این کشور جنوب شرق آسیا در رتبه چهارم کشورهای جهان به دلیل فساد مالی و ارایه گزارش های نادرست قرار گرفته است و این در حالی است که مالزی سال گذشته رتبه پنجم را به خود اختصاص داده بود.

تنها چین ، روسیه و مکزیک گوی سبقت را از مالزی ربوده اند.

جرم و جنایت، فساد و فرار از پرداخت مالیات عوامل اصلی دخیل در این رسوایی مالی در مالزی اعلام شده است.

دبیر کل حزب اقدام دمکراتیک مالزی (داپ) در این زمینه گفت از دست دادن این سرمایه از سال 2002 تا سال 2011 بیش از میزان تولید ناخالص داخلی مالزی در سال جاری یا سال آینده است.

ˈلیم گوان انگˈ گفت 10 کشوری که در صدر این جدول قرار دارند جمعیت بیشتری نسبت به مالزی دارند، پس شکی نیست که اگر آن را براساس درآمد سرانه بسنجیم رتبه مالزی در صدر این جدول فساد جهانی قرار می گیرد.

وی مالزی را فاتح فساد توصیف کرد و خطاب به دولت مالزی گفت که دولت باید این رتبه شرم آور را با مجازات کسانی که باعث رسوایی مالی چهار میلیارد و 500 میلیون دلاری منطقه آزاد تجاری بندر ˈکلنگˈ و رسوایی مالی 17 میلیارد دلاری سهام مردم مالزی که رهبران حزب حاکم در آن نقش داشتند، جبران کند.

وی گفت به طور واضح بانک مرکزی مالزی ناکارآمد بوده و در متوقف کردن منابع مالی غیرقانونی برغم نیروی ویژه ای که در سال 2010 برای توقف پول های کثیف تاسیس کرد، نقشی ایفا نکرده است.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► بروزرسانی جدید «جی میل» سر و صدای منتقدان را بلند کرد!
10 گوشی برتر دنیا در سال 2013 ◄

مطالب مرتبط
بنر