بروزرسانی جدید «جی میل» سر و صدای منتقدان را بلند کرد!

شنبه ، 23 آذر 1392 ، 10:16
درحالی که تا پیش از این جی میل به عنوان یکی از پیشروترین خدمات در خصوص ایمیل مطرح بود و خلاقیت ها و تلاشهای این شرکت برای حفظ اطلاعات و حریم خصوصی افراد، زبانزد بود، آخرین بروز رسانی که شرکت گوگل در خصوص سرویس ایمیل خود صورت داده، منجر به افشای بخشی از اطلاعات شخصی افراد، البته به شکل غیر مستقیم میشود...!

به گزارش «تابناک» به شکل سنتی در جی میل، زمانی که شما ایمیلی حاوی عکسهایی با لینک خارجی را باز میکردید، جی میل به شکل خودکار جلوی بارگذاری آنها را میگرفت و به شما اجازه میداد که با تصمیم خود اقدام به نمایش آنها کنید.

اما آخرین بروز رسانی که این شرکت در سرویس پر طرفدار خود صورت داده، بر عکس عادت سابق اقدام به بارگذاری عکسها به شکل خود کار میکند، که این امر منجر به آن شده که بخشی از عادات رفتاری و حریم خصوصی کاربران در معرض افشا سازی واقع شود.

از دید فنی توضیح این بروز رسانی جدید این چنین است:

سابقا جی میل عکسهای ادغام شده در ایمیل ها را که با لینک خارجی مربوط بوده اند، بارگزاری نمیکرد تا اینکه کاربر با فشردن یک دکمه آنها را باز کند. اما اکنون جی میل این عکسها را به شکل خودکار بار گذاری میکند و در واقع وقتی کاربر اقدام به بار گذاری آنها میکند، گوگل یک درخواست برای دانلود عکس به سروری که عکس در آن قرار دارد ارسال میکند تا به این ترتیب عکس مورد نظر در سرور گوگل نیز بارگذاری شود.

این امر به این معنی است که قبلا هر بار کاربر برای باز کردن این عکسها یا کلیک بر روی لینک آنها اقدام میکرد اطلاعات وی به شکل غیر مستقیم در اختیار فرستنده ایمیل قرار میگرفت (البته اگر فرستنده به حد کافی مجهز و باهوش بود). اطلاعاتی نظیر اینکه: عکس در چه زمانی دیده شده، چندبار دیده شده و کدام عکسها دیده شده و کدام یک نادیده گرفته شده اند. اطلاعاتی بسیار مفید برای فرستنده هایی که قصد دارند بازار یابی خوبی داشته باشند!

اکنون عکسها بر خلاف سابق برای بارگذاری شدن، ابتدا در سرورهای جی میل دانلود میشوند و بعد از آن هر بار که شما ایمیل حاوی عکس را باز و مشاهده کنید، اطلاعات مذکور در اختیار گوگل قرار خواهد گرفت! به عبارتی اکنون گوگل بین شما و فرستنده ایمیل قرار میگیرد.

بروزرسانی جدید «جی میل» سر و صدای منتقدان را بلند کرد!

این بروز رسانی تقریبا دو روز پیش صورت گرفته و همین امر منجر به آن شده است که بسیاری از سایتهای مرتبط با تکنولوژی به انتقاد از آن بپردازند. انتقادی که به نظر و با حجم انبوه ایمیل های تجاری و تبلیغاتی که این روزها برای کاربران ارسال میشود، به جا به نظر میرسد.

اما نکات مثبت و منفی این بروز رسانی چیست؟ از نکات مثبت آن باد به موارد زیر اشاره کرد:

- دیگر بازاریاب ها و شرکتهای تبلیغات آنلاین دسترسی به داده ها و اطلاعات شما در خصوص عکسهای ارسالی خود را نخواهند داشت، البته اگر به گوگل بیشتر از آنها اعتماد دارید.

- زمان بارگذاری عکسها با توجه به اینکه از این پس آنها در سرورهای خود گوگل بارگذاری میشوند سریعتر خواهد بود

- دیگر نیازی به بارگذاری دستی عکسها توسط کاربر نیست.

اما نکته منفی این بروز رسانی این است که اکنون گوگل بین شما و فرستنده عکسها قرار گرفته (فرستنده ای که ممکن است دوست شما باشد و یک عکس شخصی برای شما ارسال کرده باشد) و در واقع دسترسی نزدیکتری به اطلاعات شما و پیامهایتان دارد.

چطور این قابلیت را غیر فعال کنیم؟

اما اگر قصد دارید که این قابلیت را غیر فعال کنید، اول به خاطر داشته باشید که این امر منجر به آن خواهد شد که مانند سابق عکسها در ایمیل شما با اجازه بارگذاری شوند، و از بارگذاری آنها به شکل خودکار جلوگیری شود. در این صورت برای بارگذاری عکسها در ایمیل خود باید به شکل دستی این کار را صورت دهید:

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► رتبه‌بندی؛ روشی نادرست در انگیزش کارمندان
رتبه چهارم فساد مالی در جهان به مالزی رسید ◄

مطالب مرتبط
بنر