بازار کار خشکشویی‌ها خراب شد

سه شنبه ، 26 آذر 1392 ، 11:21

رییس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی گفت: بیش از 50 درصد واحدهای صنفی اتحادیه به دلیل مشکلات متعدد این صنف واحد خود را تعطیل کرده و تغییر شغل داده‌اند. ابوالفضل رجب‌زاده از افزایش قیمت مواد مصرفی،‌ داروهای مکمل و لکه‌برها در پی عدم واردات آنها خبر داد و اظهار کرد:‌ مواد مصرفی مورد نیاز در شست و شو به دیل واردات غیر مستقیم و نوسان نرخ ارز دچار افزایش چند برابری قیمت شده‌اند.

وی با بیان این‌که مقدار اندکی مواد مصرفی با قیمت بسیار بالا و از راه قانونی اما غیر متعارف به کشور وارد شده است تاکید کرد: داروهای مکمل و لکه‌برها همچنان وارد نمی‌شوند و با توجه به نوسان نرخ ارز و شرایط حاکم بر واردات خرید این محصولات بسیار سخت است. رییس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی بیان کرد: واحدهای صنفی از مواد داروهای قدیمی که در انبارها داشته‌اند استفاده می‌کنند و برخی دیگر با مواد شیمیایی داخلی دارو تولید کرده که کیفیت آن‌ها قابل قیاس با داروهای وارداتی نیست.

وی در رابطه با ماشین‌آلات مرتبط با صنف خشکشویی و لباسشویی به ایسنا گفت: سال گذشته تعداد محدودی ماشین‌آلات وارد شد که قیمت بسیار بالایی داشت و در کنار آن‌ها تولید داخلی با کیفیت پایین‌تر وجود دارد.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► کاریکاتور/ جریمه پولیس!
کدی که باید پیش از خرید گوشی موبایل بدانیم ◄

مطالب مرتبط
بنر