كارت سلامت بانك پاسارگاد رونمايي شد

سه شنبه ، 12 آذر 1387 ، 14:52

بانك پاسارگاد، روز گذشته در محل كلينيك تخصصي قلب دكتر حسين ماندگار و در حضور جراحان برتر و خبره جامعه پزشكي، از كارت سلامت خود رونمايي كرد.

به گزارش  روابط عمومي بانك پاسارگاد، در اين مراسم كه با حضور تعدادي از برترين‏هاي جامعه پزشكي، مديران ارشد بانك پاسارگاد، شركت پرداخت الكترونيك پاسارگاد و تعدادي از مراجعه كنندگان به كلينيك برگزار شد، مهندس خاكي مديرعامل شركت پرداخت الكترونيك پاسارگاد ضمن بيان اين مطلب كه كارت سلامت پاسارگاد با همكاري كلينيك دكتر ماندگار و دكتر مهرگان طراحي و عملياتي شده است گفت: دسترسي به اطلاعات پزشكي بيماران در سطوح فوق تخصصي، تخصصي، عمومي و در زمينه‏هاي مختلف پزشكي امري است حياتي و اجتناب ناپذير. پزشكان قادر خواهند بود با استفاده از اين اطلاعات در مواقع حساس، تصميم گيري‏هاي سريع و دقيق‏تري داشته باشند.


وي ادامه داد: در همين راستا بانك پاسارگاد با ايجاد برنامه پرونده الكترونيكي پزشكي E.P.R و عرضه كارت سلامت توانسته است جهت تسهيل مشكلات بيماران، خدمت شاياني ارائه دهد.


خاكي افزود: با بهره مندي از خدمات اين كارت، شاهد كاهش چشمگير استفاده از اسكناس و حفظ بهداشت عمومي خواهيم بود. اين كارت امكان بررسي اطلاعات پزشكي افراد به كمك رايانه و امنيت در حفظ و انتقال اين اطلاعات را دارد. ‌امكان صدور كارت مجدد و بازيابي اطلاعات در صورت فقدان كارت نيز وجود دارد.


در ادامه دكتر مهرگان از پزشكان به نام كشور ضمن بيان لزوم بهره مندي پزشكان و بيماران از خدمات كارت سلامت پاسارگاد گفت: اين برنامه قابليت اين را دارد كه براي اولين بار در كشور و بدون الگوبرداري از برنامه‏هاي خارجي، منطبق با استانداردهاي جهاني، با ايجاد فرم‏هاي تخصصي و فوق تخصصي در كليه رشته‏هاي پزشكي، بستري قوي به منظور انجام تحقيقات پزشكي ايجاد كند.


وي در مورد خدمات ارائه شده توسط قسمت هوشمند كارت سلامت تصريح كرد: قسمت هوشمند كارت سلامت پاسارگاد، مدارك پزشكي هر فرد و اطلاعات پايه سلامتي وي را ازقبيل بيماري‏هايي كه شخص در حال حاضر به آن ها مبتلا است، داروهاي مصرفي وي و يا داروهايي كه به آنها حساسيت داشته را ثبت و هنگام مراجعه بيمار به كليه مراكز درماني فراگير و تحت پوشش اين طرح در اختيار پزشكان قرار مي‏دهد. علاوه بر اين، كارت سلامت پاسارگاد تداخل داروهاي خطرناك را به پزشكان يادآوري مي‏كند تا از تجويز آنها خودداري كنند.


وي در پايان خاطر نشان كرد: مي‏توان از كارت سلامت پاسارگاد به عنوان يك كارت نقدي جهت پرداخت هزينه‏هاي درماني استفاده كرد.

منبع: خبرگزاری موج

► سارقان در كمين مشتريان عابر بانك‌ها
موافقت با اصلاح مجدد قانون چک ◄

مطالب مرتبط
بنر