مراقب گوشی تان باشید که سرما نخورد

شنبه ، 30 آذر 1392 ، 09:24
گوشی های هوشمند تحول عظیمی در زندگی روزمره‌ی ما ایجاد کرده‌اند و جزیی جدایی ناپذیر در همه شرایط برای مااست. اما حقیقت این است که این گوشی‌ها برای هوای خیلی سرد ساخته نشده‌اند.

نکاتی در مورد صفحه‌ی نمایش لمسی

در حال حاضر بیش‌تر گوشی های هوشمند و تبلت، صفحه نمایش لمسی خازنی دارند. این نوع فناوری، از جریان الکتریسیته خود بدن استفاده کرده و زمانی که دست شخصی در نقطه‌یی از صفحه قرار می‌گیرد، محل دقیق ضربه مشخص می‌شود. اما شما برای لمس این چنین صفحه‌هایی نمی توانید از چیز دیگری به غیر از دستتان استفاده کنید و زمانی‌که در هوای سرد زمستانی دست‌کش بدست دارید نمی‌توانید از گوشی استفاده کنید.

البته با ارایه‌ی فناوری جدید دستکش‌های رسانا، به افراد می‌توانند در فصل زمستان نیز از نمایشگرهای لمسی برای دسترسی به همه‌ی عملکردهای دستگاه بهره ببرند. با ارایه‌ی این دستکش‌ها امکان استفاده از نوک انگشتان در هوای سرد ممکن می‌شود.این دستکش‌های زمستانی با همه‌ی نمایشگرهای لمسی گوشی‌های هوشمند و تبلت ها با خواص حس‌گر رسانای پوست کاربر، کار می کند.

تاثیرات هوای سرد

بعضی از شرکت‌های سازنده‌ی گوشی های هوشمند کم‌ترین دمای قابل تحمل گوشی را در کاتالوگ مشخصات فنی آن‌ها ذکرکرده‌اند.

به عنوان مثال iphone 5s در زمان خاموشی دمای بین -20 و 45 درجه سانتی‌گراد را تحمل می کند و در هنگام روشن بودن، پایین ترین دمای قابل تحمل برای آن صفر درجه سانتی‌گراد اعلام شده است.

عملکرد باتری های لیتیومی در هوای سرد مناسب نیست. این باتری‌هادر سرما سریع تر از حالت معمول تخلیه می شود و با اینکه باتری کاملا شارژ است به طور ناگهانی خالی می‌شوند. البته مشکل موقتی است و زمانی که به محیط گرم‌تر برویم باتری به طور طبیعی عمل کند .

اگر در دمای بسیار سرد گوشی شما خاموش شد، هیچ‌گاه گوشی را بلافاصله روشن ننمایید چون باعث آسیب بیش‌تری به دستگاه می شوید. به مکان گرم‌تر بروید و چند لحظه‌یی بگذارید اجزای داخلی گوشی گرم‌تر شوند و سپس اقدام به روشن نمودن دستگاه نمایید.

البته در هوای سرد فقط باتری آسیب نمی‌بیند، گوشیهای هوشمند از قطعات الکترونیکی بسیار ظریف و حساسی مانند صفحه نمایش تشکیل شدند که در دماهای بالا آسیب می بینند.

به عنوان مثال دمای زیر صفر باعث شکنندگی سطوح شیشه‌یی گوشی نسبت به ضربه می‌شوند، به خصوص اگراز قبل ترکی روی شیشه باشد.

گزارش هایی مبنی بر شکستن صفحه‌ی گوشی آیفون در کشورهای سردسیر وجود دارد. مثلا در فنلاند بالاترین دمای هوا در زمستان 1 درجه سانتی گراد است، نمایندگی خدمات مشتریان به شهروندان در مورد تاثیر سرمای هوا بر روی تلفن های همراه هشدار داده است.

نکاتی در مورد پیش‌گیری برای از کارافتادن گوشی

- سعی کنید گوشی را در مکان‌های سرد مانند داخل خودروی پارک شده نگذارید.

- گوشی را در جیب لباس و یا نزدیک بدن نگه دارید تا دمای دستگاه زیاد سرد نشود و اگر مجبورید آن را در محیط سردی بگذارید حتما خاموشش کنید.

- ازقاب و جلد گوشی برای ثابت نگه داشتن دمای دستگاه و همچنین قاب‌هایی که دمای گوشی را در دمای بالا تنظیم می کنند، استفاده کنید.

- اگر در فصل زمستان درجاده‌های یخبندان رانندگی می کنید و ممکن است در مواقع ضروری به گوشی خود احتیاج مبرمی پیدا کنید، حتما شارژر گوشی را بردارید.

قدس آنلاین

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

================

► ۵ بانک اروپایی و آسیایی پول نفت ایران را منتقل می‌کنند
میزان هزینه خواستگاری تا عروسی ◄

مطالب مرتبط
بنر