بانک ها حق دريافت کارمزد از قبوض را ندارند

سه شنبه ، 12 آذر 1387 ، 16:21

مدير اداره نظارت بر بانک هاي بانک مرکزي اعلام کرد : هيچ بانکي حق نداردبراي قبض هاي اب ، برق ، گاز و تلفن (حضوري يا غيرحضوري) کارمزد بگيرد.


ابراهيم درويشي در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزي خبر ، پرداخت کارمزدهاي جديد را بر عهده شرکت هاي خدمات دهنده (مانند مخابرات و اب و برق) دانست.وي گفت : در دو بخشنامه بر اين موضوع تاکيد شده است اما برخي بانک ها يا بخشنامه را خوب مطالعه نکرده اند يا توجه ندارند.


درويشي با بيان اينکه فقط براي پرداخت حضوري قبوض تلفن همراه و صرفا در شهر تهران دريافت دويست تومان کارمزد از مراجعان پيش بيني شده بود ، اظهار داشت : اين مورد نيز لغو شده است.


مدير اداره نظارت بر بانک هاي بانک مرکزي افزود : بازرسان بانک مرکزي بامراجعه به شعب بانک ها گزارش هايي از تخلف برخي شعب تهيه کردند که به بانک ها تذکر داده شد رفتار شعب را اصلاح کنند.


درويشي تصريح کرد : در صورتي که بانک ها دريافت کارمزد از مردم براي قبوض را متوقف نکنند ، برخورد خواهد شد.


وي درباره تکليف پول هايي که بانک ها به عنوان کارمزد قبوض گرفته اند اظهار داشت : اگرچه اين مبالغ به خزانه واريز مي شود اما بانک ها موظفند در صورت مراجعه مردم ان را بازگردانند.


مدير اداره نظارت بر بانک هاي بانک مرکزي درباره نگرفتن قبوض آب و برق وگاز و تلفن در برخي شعب بانک هاي دولتي هم گفت : اگر چه بستر هاي پرداخت غير حضوري قبوض خدمات شهري از طريق تلفن ثابت و همراه ، دستگاههاي خودپرداز و اينترنت فراهم شده است اما همه بانک هاي دولتي موظفند قبوض خدمات شهري را دريافت کنند.


وي از شهروندان خواست در صورتي که بانکي از پذيرفتن قبوض اب و برق و نظاير ان خودداري کرد با تلفن هاي29954003- 29954005 - 29954061 به اداره بازرسي بانک مرکزي اطلاع دهند تا پيگيري و نتيجه ان نيز به اطلاع شاکي رسانده شود.

منبع: واحد مرکزی خبر

► مشروح گفتگوی اقتصادی رئیس جمهور با مردم
سارقان در كمين مشتريان عابر بانك‌ها ◄

مطالب مرتبط
بنر