30 مربی که دستمزد بیشتری می گیرند

پنجشنبه ، 5 دی 1392 ، 10:17

پایان هر سالی برای خودش جذابیت های ویژه ای دارد؛ پایان سال برای فوتبالی ها هم از این قاعده مستثنی نیست. هر باشگاهی بیلان کاری اش را ترسیم می کند و زیر و بم کار را بیرون می کشد.

در این بین رسانه های زیادی هم سراغ سوژه هایی می روند که عمومیت بیشتری داشته باشد؛ برترین بازیکن های سال، جوان ترین بازیکنان سال و ... در این بین کمتر توجهی به مربیان فوتبال می شود. اصولا کارهای مربیان حالا از تاکتیک هایشان گرفته تا دستمزدشان کمتر در دید عموم قرار می گیرد. به رغم این موضوع حالا سایت مارکتنیگ و برزیلی "Pluriconsultaria" در مطلبی به سراغ مربیان فوتبال در دنیا رفته و بررسی کرده در بین تیم های دنیا کدام مربیان بیشترین دستمزد را می گیرند.

همه جا پخش شده اند؛ از لیگ های معتبری مثل بوندس لیگا و لیگ برتر انگلیس گرفته تا کشورهایی که کمتر حرفی برای گفتن در عرصه حرفه ای فوتبال دارند. نکته قابل توجه این است که برخی از مربیان بیشتر از بازیکنانی که برای تیمشان جذب کرده اند دستمزد می گیرند! موردی که حداقل در سال های اخیر در سطح اول فوتبال دنیا کمتر دیده شده است.


بلان و رانیری هم هستند
شاید در اروپا کمتر توجهی به لیگ فرانسه یا همان "لوشامپیونا" شود با این حال امسال شرایط در این لیگ هم فرق می کند؛ حضور قطری های ثروتمند از یک سو و ورود روس‌ها از سوی دیگر این لیگ را هم جذاب کرده؛ سرآمد آنها هم دو قطب مجزا شده است؛ یکی "پاری سن ژرمن" که این روزها با "زلاتان" جولان می دهد و دیگری هم "فالکائو" که عصای دست "رانیری" در تیم "موناکو" شده است. "بلان" در تیم "پاری سن ژرمن" به تازگی پیشنهاد تمدید قرارداد دریافت کرده و "رانیری" هم اگرچه هنوز پیشنهاد تمدید به دستش نرسیده ولی آن قدر درآمد دارد که غمی نداشته باشد.


گواردیولا چیز دیگری است!
در صدر مربیانی که بیشترین دستمزد را در دنیا می گیرند نام دو دشمن قدیمی چشمگیر است؛ اولی گواردیولا است و دومی هم ژوزه مورینیو. نه تنها پول خوبی می گیرند بلکه در دوتا از بهترین باشگاه های دنیا هم حضور دارند. گواردیولا مربی سابق تیم بارسلونا، رکورد را در این عرصه جابجا کرده است. رقمی که او دریافت می کند برای یک فصل 17 میلیون یورو برآورد شده است! یعنی دستمزدش پیش از تمدید قرار داد مسی و رونالدو از هر دوی آنها در یک فصل بیشتر است. اما بقیه مربیانی که با پول رویاهایشان را عملی می کنند چه کسانی هستند؟

در زیر اشاره ای شده به نام آنها و دستمزدی که به جیب می زنند.

30- ویسنته دل بوسکه: 2.350.000 یورو
مربی تیم ملی اسپانیا که از آن به عنوان بهترین تیم دنیا یاد می شود در این رده بندی در رتبه آخر قرار دارد. البته اخر بودن او هم با دستمزدی که می گیرد چندان برایش بد نیست.

29- والتر ماتزاری: 2.400.000 یورو
شاید بی دلیل نبود که ماتزاری، ناپولی احیا شده را رها کرد و به تیم اینتر پیوست. او در زمان موراتی به اینتر پیوست و حالا می داند اگر خوب نتیجه بگیرد می تواند از مالک اندونزیایی و جدید اینتر دستمزد بیشتری هم بگیرد.

28- یواخیم لو: 2.500.000 یورو
یواخیم هم در زمره مربیان موفقی است که شاید به اندازه موفقیتش پول نمی گیرد. با این حال مربی تیم ملی آلمان مصمم است که همچنان به کارش با ژرمن ها ادامه دهد.

27- هری ردنپ: 2.500.000 یورو
برای ردنپ شرایط آن طور که باید در تاتنهام خوب پیش نرفت. مربی ای که قرار بود سرمربی تیم ملی انگلیس شود با پیشنهاد قابل توجه کویینز پارک رنجرز مواجه شد و به این باشگاه رفت.

26- دیگو سیمئونه: 2.500.000 یورو
می شد حدس زد که سیمئونه در تیم اتلتیکو مادرید موفق می شود. دستمزدی هم که برای این مربی آرژانتینی در نظر گرفتند قابل توجه بود تا او بهانه زیادی نداشته باشد.

25- میرکا لوچسکو: 2.560.000 یورو
برای میرکا حضور در لیگ قهرمانان اروپا به همراه شاختار و بعد از آن دوام در لیگ اروپا به منزله موفقیت بزرگی است. این حقوق هم به پاس همین موفقیت ها در نظر گرفته شد.

24- اوتمار هیتسفیلد: 2.600.000 یورو
سرمبی تیم ملی سوییس هنوز پرانگیزه است؛ او که تیمش را به عنوان تیم اول از مرحله گروهی انتخابی جام جهانی به برزیل رسانده بیشتر از دل بوسکه و یواخیم لو می گیرد.


23- فیلیپه اسکولاری: 2.758.000 یورو
رفت و آمد « فیل بزرگ » به تیم ملی برزیل بی دلیل هم نبوده؛ اسکولاری که در تیم های باشگاهی موفقیت چندانی نداشت دوباره به تیم ملی برزیل برگشته تا شاید این تیم را قهرمان دنیا کند.

22- ماسیمیلیانو آلگری: 2.800.000 یورو
سرمربی تیم میلان شاید دیگر از این پول ها نتواند به جیب بزند. او در این فصل در تیم میلان خوب کار نکرده و همین حالا هم زمزمه های اخراجش به گوش می رسد.

21- آنتونیو کونتو: 3.000.000 میلیون یورو
برای یوونتوسی ها که بعد از سال ها بحران طعم قهرمانی را چشیدند کونته جایگاه ویژه ای دارد. پولی هم که به او پرداخت می شود قابل توجه است.

20- چزاره پراندلی: 3.000.000 میلیون یورو
سرمربی تیم ملی ایتالیا هم اگرچه از برخی مربیان تیم ملی اروپایی دستمزد بیشتری می گیرد ولی برای او در ایتالیا حقوقی برابر سایر مربیان برتر لیگ در نظر گرفته شده است.

19- لوران بلان: 3.000.000 یورو
سرمربی سابق تیم ملی فرانسه پس از آنکه جایش را به دشان داد راهی پاری سن ژرمن شد تا جای آنچلوتی روی نیمکت بنشیند؛ آنهم با دستمزدی قابل توجه.


18- کلودیو رانیری: 3.000.000 یورو
موناکویی ها به هیچ عنوان دوست ندارند از پاریسی ها عقب بیفتند؛ حتی پولی که به مربی شان می دهند هم با رقیب پاریسی برابری می کند.

17- لوچانو اسپالتی: 3.300.000 یورو
دل کندن از آفتاب رم و رفتن به سرزمین برفی روسیه بی دلیل هم نبوده؛ مربی زنیت روسیه دستمزدی به مراتب بهتر از زمان حضورش در ایتالیا می گیرد.

16- رافائل بنیتس: 3.500.000 یورو
برای بنیتس چند وقت بیکاری خیلی هم بد نشد. او به تیم ناپولی پیوست تا با اندیشه اسپانیایی به مصاف کونته و آلگری و سایر ایتالیایی ها برود. تا اینجا که البته کم نیاورده.


15- روبرتو مانچینی: 3.500.000 یورو
مانچینی اولین قهرمانی را به سیتی بعد از نزدیک به 40 سال در لیگ برتر داد و سال بعد به دلیل نتایج بد برکنار شد. حالا به گالاتاسرای رفته و از ترک ها پول خوبی می گیرد.

14- روی هاجسون: 3.540.000 یورو
می گویند مربیگری در تیم ملی انگلیس سخت ترین کار دنیا است؛ کاپلو با آن همه ابهت دوام نیاورد. حالا هاجسون تقاضای دستمزد خوبی کرده تا در صورت اخراج خیلی ناراحت نباشد!

13- سام آلردایس: 3.540.000 یورو
وستهام هم برای اینکه هر سال درگیر سقوط به مسئله پایین تر نباشد پول خوبی به مربی اش می دهد. با این حال باید منتظر آخر فصل ماند.

12- برندان راجرز: 3.895.000 یورو
لیورپولی ها برای اینکه بتوانند یک بار هم که شده فاتح لیگ برتر شوند مجبور به پرداخت چنین هزینه ای برای مربی شان شده اند. فعلا که این پول جواب داده . لیورپول بالانشین است.

11- ژرژ خسوس: 4.000.000 یورو
مربیگری در پرتغال و گرفتن چنین دستمزدی! به هر حال بنفیکایی ها برای رهایی از سلطه پورتو ابتدا از دستمزد مربی شان شروع کرده اند.

10- مانوئل پلگرینی: 4.165.000 یورو
مربی سابق رئال مادرید به تیم سیتی آمده تا پاسخگوی نیاز مالکان این باشگاه باشد. سیتی برای اولین بار در تاریخ از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد.


9- یورگن کلوپ: 4.300.000
دورتموندی ها برای نگه داشتن مربی شان که مشتری زیادی هم دارد دست به جیب شده اند. هر چند که دورتموند در این فصل رویایی نبوده است.

8- خراردو مارتینو: 5.400.000 یورو
مربی جدید بارسلونا در این فصل اولین تجربه اروپایی اش را از سر می گذراند. البته تجربه ای که چندان هم بد نیست. تاتا فعلا با بارسا صدرنشین لالیگا است.

7- دیوید مویس: 5.900.000 یورو
فرگوسن برای جانشینی که در یونایتد انتخاب کرده پول خوبی هم در نظر گرفته. مویس در یونایتد البته به اندازه پولی که می گیرد کار نکرده است!

6- کارلو انچلوتی: 7.500.000 یورو
پیشنهاد رئالی ها این قدر بالا بود که آنچلوتی پول پاری سن ژرمن را رها کند و به تیم رئال مادرید بپیوندد. مادریدی ها از او قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را می خواهند.


5- فابیو کاپلو : 7.800.000 یورو
اخراج از تیم ملی انگلیس یا استعفا از سمت مربیگری این تیم برای دن فابیو بد هم نشد. روس ها برای رسیدن به تاکتیسین بزرگ دنیای فوتبال پیشنهاد وسوسه کننده ای به او دادند.

4- آرسن ونگر: 8 میلیون یورو
سرمربی وفادار تیم آرسنال حالا با استقبال قابل توجه سران این تیم هم قرار گرفته اند. چهارمین مربی که بیشترین دستمزد را می گیرد عنوان برازنده ای برای ونگر است.

3- مارچلو لیپی: 10.000.000
لیپی هم در زمره آنهایی است که فوتبال اروپا را به پول فروخت و رفت. او تیم گوانگژو چین را هدایت می کند و با این تیم هم قهرمان آسیا شد.


2- ژوزه مورینیو: 10.030.000
بازگشت مورینیو به چلسی برای او بازگشت پرپولی هم بود. آبراموویچ برای راضی کردن مورینیو و ترک مادرید پیشنهاد قابل توجهی به این مربی پرتغالی داد.

1- پپ گواردیولا: 17 میلیون یورو
برای بایرنی ها این خبر می تواند تکان دهنده باشد. به هر حال مربی شان برای یک فصل مبلغ تقریبی 17 میلیون یورو دریافت می کند. رقمی که اختلاف فاحشی با رقباش دارد.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

================

► نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 5 دی 92
یک میلیون جوان در صف دریافت وام ازدواج ◄

مطالب مرتبط
بنر