رونمایی از نقشه راه 1400 بانک مرکزی

شنبه ، 7 دی 1392 ، 16:19

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی از رونمایی نقشه راه بانک مرکزی در دهه منتهی به 1400 خبر داد و گفت: اراده بانک مرکزی بر نوسازی نظام بانکی است.

به گزارش  مهر، فرهاد نیلی امروز در یک نشست خبری از رونمایی نقشه راه بانک مرکزی در دهه منتهی به 1400 در سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت خبر داد و گفت: این همایش اولین همایش رسمی و سیاستی است که بانک مرکزی پس از تغییر دولت برگزار می کند و به محتوای بانکداری و تاثیر فضای کسب و کار از فن آوری می پردازد.

وی با اشاره به حضور رئیس کل بانک مرکزی و وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در این همایش، افزود: عزم و اراده بانک مرکزی بر نوسازی نظام بانکی است، زیرا صنعت بانکداری با سرعت زیادی در حال پیشرفت است اما سیستم بانکی ما به دلایلی مانند تحریم از صنعت بانکداری در دنیا فاصله گرفته است.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی با بیان اینکه فناوری می تواند بهترین موتور پیشران نوسازی باشد، تصریح کرد: وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات می تواند در این همایش عزم و اراده خود را در زمینه پشتیبانی از سیستم بانکی نشان دهد.

نیلی از حضور مهمانان خارجی و همچنین برگزاری جشنواره نوربخش در حاشیه این همایش خبر داد و افزود: 18 محصول به دبیرخانه جشنواره ارائه شده تا برترین محصولات و نوآوری های نظام بانکی در این جشنواره تقدیر شود.

وی با اشاره به نقش تلفن های همراه هوشمند در ایجاد تحول در زمینه برقراری ارتباط خاطر نشان کرد: اگر بانکها به نقش تلفن‌های همراه هوشمند توجه نکنند و برنامه ای برای استفاده از آنها در زمینه بانکداری نداشته باشند در این زمینه عقب می مانند، بنابراین بانکها باید تهدیدها و فرصتهای استفاده از این تلفنها در ارائه خدمات بانکی را مورد توجه قرار دهند.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی با تاکید بر اینکه بانکها باید در ارائه زیرساخت با هم همکاری کنند، تصریح کرد: اینکه هر بانک برای ادامه خدمات به تنهایی اقدام به ایجاد زیرساخت کند مقرون به صرفه نخواهد بود.

نیلی با بیان اینکه باید به نقش شبکه های اجتماعی در ارائه خدمات بانکی توجه شود، اظهارداشت: در این راستا فناوری های بانکی باید بتواند برخی خدمات خود را روی این زیرساخت ارائه دهد. وی افزود: با توجه به محدودیت های موجود در استفاده از اینترنت و همچنین فیلترینگ ملاحظاتی در این زمینه وجود دارد که به دنبال فرصتی هستیم تا در این زمینه مذاکراتی را انجام دهیم.

وی به حضور مدیران عامل بانک های کشاورزی، ملت، مسکن، اقتصاد نوین، آینده و خاورمیانه در این همایش اشاره کرد و اظهارداشت: از مدیران عامل بانکها درخواست شد تا با حضور پررنگ خود در این همایش و ارائه نظرات و پیشنهادات سازنده، پژوهشکده پولی و بانکی را در برگزاری هرچه مطلوب تر این همایش یاری کنند.

نیلی، گشودن دریچه بحث در مورد بازآفرینی الگوهای بانکی به کمک فناوری، بحث در مورد چالشهای بانکداری الکترونیک در افق 1400، حضور جدی تلفن‌های همراه هوشمند در کنار امکانات وسیع رایانش ابری و بزرگ داده‌ها در عرصه ارایه خدمات بانکی را از مهمترین محورهای همایش عنوان کرد و گفت: تغییر ذهنیت مدیران بانکها نسبت به فناوری اطلاعات از نگرش ابزاری به دیدگاهی استراتژیک، ورود بانکداری و نقش جدید فعالیت بر مبنای فناوری و ایجاد تغییرات اساسی در تصمیمات بر مبنای فناوری، افق ابزارهای هوشمند و ارتباطات همراه در بانکداری و بررسی روند ارائه خدمات بانکی مستقل از مهم ترین دستاوردهای مورد انتظار همایش است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► نقش محل زندگی در بروز افسردگی فصلی
تشخیص مواد تشکیل دهنده غذا با استفاده از موبایل ◄

مطالب مرتبط
بنر