لیست کشورهای دارای دانشگاههای نامعتبر

يكشنبه ، 8 دی 1392 ، 08:49


رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به انتشار جدیدترین فهرست دانشگاه های معتبر از نظر وزارت بهداشت گفت: انتشار این فهرست به این معنی است که مدارک تحصیلی ناشی از این دانشگاهها در وزارت بهداشت قابل ارزشیابی است.
مهر: دکتر سلیمان احمدی افزود: دو فهرست شامل دانشگاه های معتبر به عنوان مدارک قابل ارزشیابی و دیگری دانشگاه هایی که مدارک آنها قابل ارزشیابی نیست منتشر شده است که لازم است داوطلبان تحصیل در خارج از کشور به این موضوع توجه کنند.

وی یادآور شد: در صورتی که افراد دانشگاه های غیرمعتبر را انتخاب کنند و در آنها به تحصیل بپردازند مدارک تحصیلی آنها ارزشیابی نخواهد شد.

احمدی اظهار داشت: ارزشیابی دانشگاهها بر اساس بازدیدهای سالانه انجام می گیرد و ما در حال برنامه ریزی برای انجام  این بازدیدها هستیم. هر بازدید نتایجی در بر دارد که به قابل ارزشیابی بودن و یا قابل ارزشیابی نبودن مدارک تحصیلی آن دانشگاهها در ایران منجر می شود.

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت گفت: اسامی دانشگاههای معتبر قابل ارزشیابی و دانشگاههایی که مدارک شان غیر قابل ارزشیابی است در سایت مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت قرار گرفته است و متقاضیان می توانند از آن مطلع شوند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبات يكصد و هشتاد و هشتمين جلسه شوراي عالي ارزشيابي در سال 90 تعداد 1000 دانشگاه برتر در رتبه‌بندي QS و 500 دانشگاه برتر در رتبه‌بندي شانگهاي و 500 دانشگاه برتر در رتبه‌بندي times در فهرست دانشگاههاي معتبر وزارت بهداشت قرار دارند اما شعبات این دانشگاهها به همراه دانشگاهها معتبر اعلامی در فهرست وزارت بهداشت در ساير كشورهاي خارجي  غير معتبر هستند.

اسامی دانشگاهها معتبر قابل ارزشیابی شامل اسامی بیش از 250 دانشگاه از 40 کشور است.

اسامی دانشگاههاي غيرقابل ارزشيابي

نام کشور نام دانشگاه
ارمنستان

دانشگاههاي این کشور از ابتداي سال 2010 غيرمعتبر است

هندوستان

از اول اكتبر 2011 به بعد دانشگاه‌هاي ذيل از ليست دانشگاههاي معتبر وزارت بهداشت حذف شد:

دانشگاه مدرس. دانشگاه دندانپزشكي ايالت مهاراشترا. دانشگاه ميسور. دانشگاه بنگلور. دانشگاه پونا

فيليپين

این دانشگاه ها از اول ژانويه 2011 به بعد در كليه رشته‌ها غيرمعتبر اعلام شد:

دانشگاه فارايسترن، دانشگاه ويزاياس، دانشگاه سنترواسكولار، دانشگاه ايست، انستيتو پزشكي سيبو، دانشكده پزشكي سيبو، دانشگاه سنتر و اسكولار، دانشگاه مركزي مانيل، دانشگاه بگيو

اوكراين

اعتبار دانشگاههای این کشور از ابتداي سال 2010 غيرمعتبر است:

دانشگاه دولتي كيف (بوگومولتس)، آكادمي تخصصي پزشكي كيف

مالزي

اخذ پذيرش از دانشگاه U.S.M از پايان سپتامبر 2012 به بعد غيرمعتبر است

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► فروش سالانه پژو در ایران چقدر است؟
تجميع سوابق اينترنتي در تامین اجتماعی ◄

مطالب مرتبط
بنر