قیمت نفت در بازار جهانی افزایش یافت

دوشنبه ، 9 دی 1392 ، 13:15

 

با ادامه ناآرامی ها در کشورهای نفتی آفریقا قیمت جهانی نفت در معاملات امروز دوشنبه ۴۲ سنت افزایش یافت و به ۱۱۲ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش رویترز، قیمت نفت برنت امروز به دلیل ناآرامی در کشورهای آفریقایی تولید کننده نفت افزایش یافت و به 113 دلار در هر بشکه نزدیک شد.

شدت گرفتن خشونت ها در سودان جنوبی در طی دو هفته گذشته موجب نگرانی بازار از بروز اختلال در تولید نفت این کشور شده و این در حالی است که پیش از این عرضه نفت لیبی نیز به دلیل اعتراضات داخلی مختل شده و به 250 هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

چی تات تان، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیچرز در سنگاپور گفت: «قیمت نفت برنت به دلیل کاهش تولید در لیبی و سودان جنوبی، تقویت شده و بالای 110 دلار قرار دارد.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل ماه فوریه پس از افزایش 20 سنتی در روز جمعه، امروز نیز با 42 سنت افزایش به 112 دلار و 60 سنت رسید.

قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه فوریه با یک سنت کاهش به 100 دلار و 31 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا روز جمعه برای اولین بار از 21 اکتبر با 77 سنت افزایش به بالای 100 دلار رسید که ناشی از کاهش ذخایر نفت خام آمریکا بود.

به رغم طرح پیشنهاد آتش بس از سوی دولت سودان جنوبی در هفته گذشته، ارتش این کشور در روزهای پایانی هفته همچنان با شبه نظامیان مخالف درگیر بود که در این درگیری ها دست کم 1000 نفر کشته شدند.

تولید نفت در سودان جنوبی پس از تعطیلی میادین نفتی این کشور در اوایل هفته گذشته به دلیل درگیری ها، نزدیک به یک پنجم کاهش یافته است.

دلیل دیگر افزایش قیمت نفت برنت، توافق بر سر پایان دادن به اعتصاب کارکنان پالایشگاه گونفره ویل شرکت توتال در فرانسه در روز جمعه بود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► نتایج آزمون قضاوت اعلام شد
نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 8 دی 92 ◄

مطالب مرتبط
بنر