ستودنی ترین پدر اقیانوس/عکس

يكشنبه ، 15 دی 1392 ، 09:32

اسب دریایی سری بزرگ با پوزه ای لوله ای شکل ودمی نوار مانند وبلند دارد که در آبهای حاره‌ای و معتدل سرتاسر جهان یافت می‌شود.

طول بدن اسبهای دریایی از ۱۶ میلی متر تا ۳۵ سانتی متر متغیر است. بدنش تقریبا به طور کامل با توده های استخوانی پوشیده شده که به آن شکل کنده کاری های روی چوب را می دهد. این حیوان بر خلاف نامش یک ماهی است و جزء کوچکترین ماهی ها به شمار می رود.



اسبهای دریایی موجودات مهاجمی نیستند ،آنها غالبا موجوداتی خجالتی بوده و ترجیح می دهند به جای جنگ برای حفظ قلمرو مخفی شوند.

یک جفت اسب دریایی با متانتی که در وجود این ماهیست و خلق و خوی ستیز گریزی آن گزینه ای مناسب برای ایجاد یک اکوسیستم شاد در آکواریوم  هستند.

اسب های دریایی دارای رنگهای مختلفی(سفیدـ زردـ قرمزـ آبی)هستند ولی انواع مختلف اسب دریایی در شکل بدنشان شبیه یک دیگر هستند. اسب دریایی در همه اقیانوس های جهان یافت می شود. به هنگام استراحت و خواب این جانور دم خود را به دو جلبک دریایی می پیچد و حتی هنگام تغذیه هم به جلبک می چسبد و غذای شناور در آب را می خورد.

تولید مثل اسب دریایی:

شاید تا کنون نشنیده باشید که پدری زحمت تولد فرزندش را به عهده داشته باشد ولی اسب دریایی تنها پدری است که این مسئولیت را به عهده دارد و در امر تولید مثل بیشترین کمک را به همسرش می کند.

اسب دریایی نر در تولید مثل نقش اساسی را بر عهده دارد به این صورت که  اسب دریایی ماده تخم های خود را (به طور معمول هزاران تخم) در یک کیسه در شکم  نر  قرار می دهد.

ماهی پدر  پس از آن تخمها را بارور کرده  و آنها را تا زمانی که آنها آماده خروج از تخم هستند با خود حمل می کند. هنگامی که زمان مناسب فرا برسد، پدر  با انقباضات عضلانی دقیقا شبیه به فرآیندی که بسیاری از زنان به طور معمول در زایمان تجربه می کنند بچه ها را به دنیا می آورد، جالبتر اینکه اسب دریایی نر یک ماده شیمیایی برای بچه های خود تامین می کند که بسیار شبیه به ترکیب شیر مادر در انسانها می باشد.

تمام موجودات نر هیچگاه فرآیند زایمان را درک نمی کنند و حتی پدرهای انسانی نیز ممکن است تنها فشار دست همسرانشان را در هنگام درد زایمان تجربه کرده باشند  اما این مردان دریایی  تمام لحظات مشقت باری را که جفت آنها حس نمی کند تجربه می کنند .

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► شکایت از فیس بوک
کاهش نرخ بیکاری در پاییز ◄

مطالب مرتبط
بنر