تکلیف استخدامی استانداری‌ها چه شد؟

دوشنبه ، 16 دی 1392 ، 10:10



معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری نوبخت تکلیف داوطلبان استخدام در استانداری‌ها را مشخص کرد‎.
مهر: محمدباقر نوبخت با حضور در برنامه شب گذشته پایش، برنامه دولت برای ادامه هدفمندی یارانه‌ها را تشریح کرد.

در پایان حضور نوبخت در استودیوی برنامه پایش، مرتضی حیدری مجری برنامه بنا برسؤالات متعدد بینندگان در رابطه با آزمون استخدامی استانداری‌ها، از نوبخت پرسید که تکلیف استخدامی استانداری‌ها چه می‌شود؟

معاون رئیس جمهور در پاسخ به این سؤال گفت: من خیلی صریح می‌گویم که قانون، استخدام را برای دولت ممنوع نکرده است، بنابراین همه دستگاه‌ها مجاز هستند که نیازهای خود را مشروط به داشتن مجوز استخدام و همچنین مجوزی برای تأمین منابع مالی افراد جذب شده ، تأمین بکنند .

نوبخت افزود: تمام کسانی که طبق قانون و مقررات این مسیر را طی کردند و کارهای آن‌ها انجام شده؛ اما بنا بر هر دلیلی این روند استخدام متوقف شده، این‌ها می‌توانند با وجود داشتن دو شرط بالا این استخدام‌ها را انجام دهند. البته می‌دانید که بحث احراز این دو شرط برای دستگاه‌ها باید با دقت انجام شود چون به حد کافی و حتی بیشتر از میزانی که لازم هست نیروی انسانی در نظام اداری ما حضور دارند، به همین جهت چون تعداد نیروی انسانی در دستگاه‌های دولتی زیاد است کار و بهره‌وری کمتر است.

وی ادامه داد: از دیگر مشکلاتی که ما در مجموعه دولت با آن درگیر هستیم این است که ما برای سال آینده اعلام کردیم حقوق کارکنان 18 درصد افزایش می‌یابد و این در شرایطی است که منابع عمومی بودجه سال آینده 7.3 درصد تقلیل پیدا کرده است.

نوبخت در پایان گفت: ما نباید اشتغال را از طریق استخدام دولتی حل بکنیم، روش‌هایی مانند کمک به تولید می‌تواند به بهبود وضعیت اشتغال کمک کند. بنابراین کسانی که در آزمون استخدامی استانداری‌ها شرکت کردند می‌توانند با دو شرط بالا استخدام شوند.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► موفق ها/ شهریار صدیق افشار
سایت یاهو دات کام را باز نکنید، ممکن است ویروسی شوید ◄

مطالب مرتبط
بنر