فیس‌بوک: نانوشته‌ها را می‌خوانیم اما آرشیو نمی‌کنیم!

دوشنبه ، 16 دی 1392 ، 11:48
فیس‌بوک در پاسخ به اعتراض هزاران کاربر اعلام کرد نانوشته‌های آنها را می‌خواند، ذخیره می‌کند اما آرشیو نمی‌کند!

به گزارش فارس به نقل از مشیبل،هزاران عضو فیس‌بوک اخیرا 27 هزار کاربر با تشکیل کمپین اعتراض‌آمیز و انتشار یک نامه سرگشاده خواستار آن شدند تا فیس‌بوک از ره‌گیری افکار منتشرنشده‌ آنها دست بکشد.

سخنگوی فیس‌بوک در پاسخ به این اعتراضات می‌گوید:‌فیس‌بوک محتوایی را که کاربران تصمیم گرفته‌اند تا آن را منتشر نکنند جمع‌آوری یا ره‌گیری نمی‌کند.

بر اساس اطلاعاتی که دو تن از کارکنان کمپانی فیس‌بوک در مقاله‌ای منتشر کردند مشخص شد که فیس‌بوک از امکانات فنی‌ای  برخوردار است که نوشته‌های کاربر همان لحظه که در حال تایپ آن است و فارغ از انتشار یا کنسل کردن انتشار٬ ذخیره می‌شوند.

فیس‌بوک این اقدام را که کاربر چیزی می‌نویسد و از انتشار آن صرف‌نظر می‌کند "خودسانسوری" تلقی کرده و در مقاله‌ای که توسط دو تن از کارکنان‌اش انتشار یافت به آن پرداخت.

ساویک داس٬ دانشجوی دکترا و کارآموز بخش نرم‌افزار کمپانی فیس‌بوک٬ و آدام کرامر٬ متخصص داده‌پردازی در فیس‌بوک٬ مقاله‌ای از مطالعات خود را درباره رفتارهای خودسانسورگر پنج میلیون کاربر انگلیسی‌زبان فیس‌بوک منتشر کردند.

این تحقیق که فعالیت‌های 9/ 3 میلیون کاربر فیس‌بوک را برای یک دوره 17 روزه بررسی کرده، به این نتیجه رسیده که 71 درصد کاربران فیس‌بوک دچار خودسانسوری هستند.

مایکل مک‌ترنان٬ آغازگر کمپین آن‌لاین اقدام فیس‌بوک برای بررسی رفتارهای این‌چنینی کاربران را صرف‌نظر از اینکه فیس‌بوک نهایتا محتوای منتشرنشده را آرشیو می‌کند یا خیر٬ دچار مشکل خواند.

مک‌ترنان می‌‌گوید، این‌که فیس‌بوک تایید می‌کند کاربران چیزهایی را می‌نویسند و از انتشار آن صرف‌نظر می‌کنند و این‌که فیس‌بوک چنین کاری را مشکل تلقی می‌کند از دید او "پرچم قرمزی" است که فیس‌بوک برافراشته است.

در روزهای اخیر نیز شکایت دیگری از فیس‌بوک صورت گرفته که آن دسته از پیام‌های خصوصی کاربران را که دربرگیرنده‌ی لینکی به وب‌سایت‌های دیگر است رصد می‌کند تا با اطلاع از محتوای وب‌سایت لینک‌داده‌شده٬ از این اطلاعات برای هوشمند کردن تبلیغات خود استفاده کند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► حراج آپارتمان توسط یک بانک خصوصی/سند
مشتری عجیب در یک مرکز خرید + عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر