بابک زنجانی نامه یک بانک روسی را جعل کرده بود

سه شنبه ، 17 دی 1392 ، 10:21

یک عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به بررسی موضوع فساد بابک زنجانی در جلسه امروز این ستاد از جعل نامه یک بانک روسی توسط وی علاوه بر بانک ملی تاجیکستان خبر داد.
عزت‌الله یوسفیان‌ملا عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به جلسه امروز این ستاد که در دفتر معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد گفت: این جلسه به ریاست آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و همچنین حضور نمایندگان سه قوه، وزیر اطلاعات، رئیس دیوان محاسبات، دادستان تهران و سایر مقامات دخیل در مبارزه با فساد برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه دستور کار ویژه رئیس‌جمهور جهت مبارزه با ویژه‌خواران و نحوه مقابله با آنها که از وضعیت کشور سوءاستفاده می‌کنند مورد بررسی قرار گرفت.

این عضو ناظر مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بحث بابک زنجانی یکی از موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت گفت: هم‌اکنون سه ارگان از جمله دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کشور و دادستانی تهران به صورت جد در حال بررسی این موضوع و پیگیری آن هستند.

یوسفیان‌ملا گفت: فساد آقای زنجانی بسیار بالا است و محدود به چند100 میلیارد تومان نمی‌شود ایشان تصور نکند که می‌تواند با معاوضه املاک و کارخانجات خود در ایران خود را از این قضیه رها کند.

وی افزود: هم‌اکنون 30 شرکت متعلق به وی در ایران در حال فعالیت است که وی قصد دارد آنها را با پول خود معاوضه کند.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ادامه داد: تمام ترفندهای وی به طور کامل از سوی مسئولان شناسایی شده است و متاسفانه باید بگویم که وی مسئولان جمهوری اسلامی را احمق فرض کرده بود.

وی با اشاره به جعل نامه بانک مرکزی تاجیکستان درخصوص تحویل پول‌های بدهکار بوده وی به وزارت نفت افزود: علاوه بر این بابک زنجانی یک نامه‌ای را نیز از یک بانک روسی جعل کرده بود تا بتواند بدهی خود را پرداخت شده نشان دهد.

یوسفیان‌ملا ادامه داد: همانطور که گفتم تنها پرداخت بدهی وی است که می‌تواند وی را از زندان خلاص کند.

وی افزود: هم‌اکنون تعداد دیگری از ویژه‌خواران شناسایی شدند که با مشخص شدن ابعاد مختلف پرونده‌های آنان برخورد با آنان شروع خواهد شد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► اولین زن میلیونر ایران/عکس
بانکی: پرسش های عجیب گوگل، اپل و آمازون از متقاضیان استخدام ◄

مطالب مرتبط
بنر