آیفون 7 ساله شد

شنبه ، 21 دی 1392 ، 14:12
تلفن همراه هوشمند آیفون هفتمین سالگرد تولید خود را جشن گرفت.

به گزارش ایسنا، آیفون در حالی هفت سال پیش در روز 9 ژانویه 2007 پا به عرصه وجود گذاشت که استیو جابز٬ مدیر پیشین و افسانه‌ای شرکت اپل٬ آن را انقلابی در بازار گوشی‌های همراه خواند؛ اظهار نظری که از حیطه یک شعار تبلیغاتی پا فراتر گذاشت و واقعیتی از آب درآمد.

وقتی هفت سال پیش جابز در سالنی در سانفرانسیسکوی آمریکا به روی صحنه رفت تا محصول جدید شرکت یعنی آیفون را معرفی کند گفت: امروز٬ اپل٬ بار دیگر تلفن را اختراع می‌کند.

وی در ابتدای سخنرانی آن روز خود گفت که اپل می‌خواهد سه محصول معرفی کند و در توضیح افزود اولی آیپدی با صفحه نمایش بزرگ و لمسی٬ دیگری یک تلفن همراه انقلاب‌گونه و سومی وسیله‌ای برای ارتباطات اینترنتی است.

جابز سپس اعلام کرد که این سه محصول٬ محصولاتی مجزا نیستند و در واقع سه محصول جمع‌شده در یک محصول به نام آیفون هستند. خیلی زود نسخه ارتقا یافته آیفون که پس از اولین آیفون به بازار آمد امکان مکان‌یابی و اینترنتی همراه با سرعت و قدرت بیش‌تر را فراهم آورد.

آیفون همانند کامپیوتر مکینتاش و آیپد انقلابی در نوع خود شد و نشان داد ادعاهای جابز واهی نبوده است. به این ترتیب انقلاب گوشی‌های هوشمند با اختراع آیفون که با گذشت هفت سال توانست کامپیوتر را همراه دائمی جیب‌های میلیاردها نفر در جهان کند آغاز شد.

جابز در روز معرفی آیفون در سال 2007 گفته بود در نظر دارد تا انتهای سال 2008 بتواند یک درصد از بازار گوشی‌های همراه را از آن آیفون‌های اپل کند. اکنون اپل 12.9 درصد بازار گوشی‌های همراه را در دست دارد و مهم‌تر از آن بازار محصولات دیجیتال را دگرگون کرده است.

به گزارش دویچه وله، جابز هفت سال پیش در نشست خبری خود آیفون را محصولی انقلابی و جادویی خواند که پنج سال از هر گوشی دیگری در جهان جلوتر است. اگرچه آیفون تا ژوئن 2007 به بازار نیامد اما حتی پس از ورود به بازار هم باز با مشکلات عدیده‌ای رو به رو بود که باعث شد برخی از تحلیل‌گران اقدام جابز را در تولید گوشی همراه٬ چیزی که اپل در آن سررشته نداشت٬ قمار بدانند. جابز و همکارانش در اپل البته ثابت کردند که برنده این قمار شدند.

اپل در سه ماهه نخست عرضه آیفون در سال 2007 حدود 1.4 میلیون آیفون فروخت. بر اساس آمار اعلام ‌شده در سپتامبر 2013 اپل٬ این شرکت 150 میلیون آیفون با مدل‌های مختلف را در سطح جهان به فروش رسانده و 90 میلیارد دلار کسب کرده است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► بانکی برای همه!
هالک بانک همچنان پول نفت ایران را انتقال خواهد داد ◄

مطالب مرتبط
بنر