ثروتمندترین مردم جهان را بشناسيد

دوشنبه ، 23 دی 1392 ، 12:44

ثروتمندی مردم یک کشور، صرف نظر از کیفیت توزیع درآمدها در بین شهروندان جامعه، از حیث نظری حاصل تقسیم کل ثروت بر جمعیت کشور است. بر این اساس کدام ملت، ثروتمندترین مردم جهان به شمار می رود؟
به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک به نقل از راشاتودی، نروژی ها، از حیث نظری و بر اساس واحد پولی کشورشان، ثروتمندترین مردم جهان به شمار می روند.

این پادشاهی اسکاندیناوی اعلام کرده است که موجودی صندوق ذخیره ملی آن از ۸۲۸ میلیارد دلار آمریکا تجاوز می کند. با این ملاحظه که جمعیت نرزژ بر اساس سرشماری سال ۲۰۱۲ حدود ۵.۰۳۳ میلیون نفر است، تقسیم میزان ثروت کشور بر جمعیت و محاسبه دارایی سرانه، مردم این کشور حوزه اسکاندیناوی را ثروتمندترین ملت جهان نشان می دهد.

نروژ دارای ثروت نفتی زیادی است که آن را، هفتمین کشور صادر کننده نفت در جهان کرده است.

" سیف ینسن " بانویی که وزیر اقتصاد و دارایی نروژ است، اهمیت صندوق ذخیره ملی را در حمایت از نسل های آینده در برابر خطر ناپایداری قیمت های نفت و انرژی در جهان می بیند. او می گوید: تعدادی از دولت های جهان موفق شدند به دارایی های فراوان و حیرت آوری در نتیجه تغییرات مقطعی کوتاه مدتی که دردسرهای بدی را به دنبال داشت، دست یابند، امری که نمی تواند تضمینی را به دلیل مقطعی بودن و هزینه های احتمالی غیرمنتظره برای نسل های آینده داشته باشد.

نروژ در سال ۱۹۹۰ صندوق ذخیره ملی را با هدف دستیابی به جایگزین های تجاری به جای تکیه صرف بر درآمدهای طبیعی تاسیس کرد. بر اساس اطلاعات بانک مرکزی نروژ، دولت این کشور، سالانه ۴ درصد از موجودی صندوق را به طرح های سرمایه گذاری، اختصاص می دهد. اکنون این صندوق، حدود یک درصد بازار سهام، اوراق بهادار و املاک جهان را در اختیار دارد.


اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► قدرت خرید وام جدید مسکن فقط ۸ متر است
نگاهی به مشاغل پردرآمد در ایران +جدول ◄

مطالب مرتبط
بنر