طراحی شبکه جهانی وب برای روبات ها

چهارشنبه ، 25 دی 1392 ، 12:47
به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری یونایتد پرس، این شبکه جهانی روبات ها که RoboEarth نام دارد، از 16 ژانویه (26 دی ماه) در یک بیمارستان که برای این منظور در نظر گرفته شده است ،آزمایش خواهد شد.

این سیستم (cloud-based) یک ویکی پدیا برای روبات ها است و روبات ها برای انجام برخی وظایف از جمله پذیرایی و سرو نوشیدنی برای بیماران و بارگذاری اطلاعات برای استفاده دیگر روبات ها آزمایش خواهند شد.

به گفته رنه ون دی مولنگرفت سرپرست این پژوهش، در هسته ی اصلی RoboEarth شبکه جهانی گسترده ای برای روبات ها وجود دارد. این شبکه عظیم، پایگاه داده های روبات ها است و روبات ها می توانند اطلاعات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و مهارت های گوناگونی را از یکدیگر بیاموزند.

این پژوهش چهار سال طول کشیده است و در پایان این هفته با آزمایش بر روی روبات ها به نمایش عمومی خواهد رسید. در این آزمون چهار روبات با همکاری با یکدیگر، به بیماری که بستری شده است، کمک خواهند کرد.

در یکی از آزمون های طراحی شده، یک روبات، نقشه ای از یک اتاق بیمارستان را بر روی شبکه بارگذاری می کند و دیگر روبات ها می توانند از آن استفاده کنند.

محققان در حال حاضر در تلاش هستند تا یک سیستم تطبیقی ایجاد کنند که بتواند به روبات ها برای انجام کارهای روزمره کمک کند.

محققان می گویند مشکل روبات های امروزی این است که تنها برای انجام یک کار خاص توسعه یافته اند.

یکی از مزایای استفاده از این سیستم (cloud-based) این است که روبات پردازنده محاسبات کمتری انجام می دهد و قدرت باتری حفظ می شود.

به گفته کارشناسان، روبات های دستیار می توانند تا 10 سال آینده در دسترس عموم قرار بگیرند. در حال حاضر روبات های انسان نما برای به کمک به معلولان و سالمندان طراحی شده اند و مورد استفاده قرار می گیرند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► برای اولین بار در ایران کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک آمریکا
نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 25 دی 92 ◄

مطالب مرتبط
بنر