برتری زنان بر مردان در تشخیص خطر

پنجشنبه ، 26 دی 1392 ، 10:57

یک رفتارشناس گفت: توانایی احساس خطر زنان دو برابر مردان است. آنان درباره مسایل عاطفی، اخلاقی و حتی مالی حساسیت بیشتری از مردان دارند و نزدیک شدن خطرات را بیشتر حس می کنند.

به گزارش بی باک به نقل از ایسنا، مجید ابهری افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده روی۱۴۶۰ زوج و صحبت‌های ۸۶۰ مرد از اردیبهشت سال ۹۰ تا پایان آبان ماه سال ۹۲ زنان نزدیک شدن خطر را بیشتر از مردان احساس می‌کنند، به همین علت زودتر واکنش نشان می‌دهند؛ البته در این امر عناصر شیمیایی بدن و ساختمان مغزی نیز موثر است.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌های زنان گفت: در بسیاری از موارد پیش‌بینی‌های زنان در مورد دوستان همسرشان، مشکلات محیطی آنان و اختلالات رفتاری اطرافیان به طور کامل منطبق با واقعیت‌هاست، اما متاسفانه در بسیاری از موارد، فرزندان و شوهران به هشدارهای زنان توجه نمی‌کنند و پس از وقوع مشکل، درصدد توجیه عملکرد خود برمی‌آیند.

این آسیب شناس تاکید کرد: توانایی تشخیص خطر زنان در بسیاری از ابعاد به ویژه مسائل عاطفی و اخلاقی به میزان تحصیلات یا شغل آنان ارتباطی ندارد؛ به همین علت می‌توان آن را به عنوان واکنشی غریزی قلمداد کرد.

ابهری در پایان با اشاره به هشدارهای زنان درباره وضعیت شغلی همسرانشان، گفت: در بسیاری از موارد زنان درباره شغل همسرانشان نظراتی می‌دهند؛ اما شوهرانشان به علت لجاجت، دیدگاه‌های آنان را نمی‌پذیرند و همین امر موجب شکست شغلی مردان می‌شود. آنان بارها این موضوع را اذعان کرده و این واقعیت را پذیرفته‌اند؛ ولی به علت غرور کاذب از پذیرفتن دیدگاه‌های همسرانشان و راهنمایی آنان خودداری می‌کنند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► با کارمند بد قلق چگونه باید کنار آمد؟!
گوگل راهکار جدیدی برای رهایی از تب‌های پر سر و صدا ارائه کرد ◄

مطالب مرتبط
بنر