قبل از هک ایمیل چه کنیم؟

چهارشنبه ، 2 بهمن 1392 ، 10:39


استفاده از کلمه‌های عبور جداگانه برای سایت‌های مهم مانند سایت بانکی و ایمیل خود چراکه با این کار در صورت افشا کلمه عبور یکی از حساب‌های کاربری، امکان دسترسی به تمام حساب‌های کاربری مهم شما وجود ندارد، در عین حال باید کلمه‌های عبور قوی انتخاب کنید.

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پنج راهکار برای جلوگیری هک و جلوگیری از سوءاستفاده افراد سودجو از ایمیل شخصی را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، اداره تشخیص و پیشگیری از جرائم پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات به منظور عدم هک ایمیل‌ها، پنج راهکار را به خوانندگان پیشنهاد داد:

1- استفاده از کلمه‌های عبور جداگانه برای سایت‌های مهم مانند سایت بانکی و ایمیل خود چراکه با این کار در صورت افشا کلمه عبور یکی از حساب‌های کاربری، امکان دسترسی به تمام حساب‌های کاربری مهم شما وجود ندارد، در عین حال باید کلمه‌های عبور قوی انتخاب کنید.

2- امن نگه داشتن کلمه عبور و نام کاربری: هر زمان از شما کلمه عبور و نام کاربری خواسته شد، حتما قبل از ارائه آنها فکر کنید. هرگز این اطلاعات را در پاسخ به ایمیلی ارائه نکنید و اگر به نظر می‌رسد ایمیل از بانکی که در آن حساب دارید ارسال شده است، حتما به جای کلیک بر روی لینک یا تماس با شماره تلفن ارسال شده، به وب سایت بانک مراجعه کرده و از آن طریق اقدام کنید.

3- روی لینک‌های داخل ایمیل کلیک نکنید و ضمیمه‌های ایمیل را باز نکنید؛ مگر اینکه ارسال کننده آن را بشناسید و همچنین بدانید که آن لینک‌ها و ضمیمه‌ها چه هستند. کلیک بر روی لینک‌ها یا ضمیمه نامه‌ها ممکن است منجر به نصب برنامه‌های مخرب بر روی رایانه شما شود و همچنین شما هم لینک‌های تصادفی را برای دوستانتان ارسال نکنید.

4- نرم افزارهای رایگان را فقط از سایتهایی که می‌شناسید و مورد اعتماد است دانلود کنید واگر نمی‌دانید سایتی مطمئن است یا نه، حتما قبل از دانلود نرم افزار از آن سایت، از مورد اطمینان بودن آن سایت مطمئن شوید و فراموش نکنید که برخی از بازی‌ها، برنامه‌های به اشتراک گذاری فایل و برخی نوار ابزارهای رایگان حاوی برنامه‌های مخرب هستند.

5- با رایانه‌های عمومی مانند رایانه‌های شخصی برخورد نکنید؛ اگر از طریق رایانه‌های عمومی به ایمیل یا سایر حساب‌های کاربری خود دسترسی پیدا می‌کنید، کلمه عبور خود را در مرورگرهای وب ذخیره نکنید و حتما مطمئن شوید که در انتهای کار از حساب کاربری خود خارج شده‌اید.

در پایان توصیه می‌شود در هنگام استفاده از شبکه‌های wi-fi عمومی هم باید مواظب باشید.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 2 بهمن 92
چرا بانک‌های اسلامی ورشکسته نمی‌شوند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر