راههای قانونی مهاجرت غیرقانونی ایرانیان

چهارشنبه ، 2 بهمن 1392 ، 14:56


رئیس پلیس گذرنامه نیروی انتظامی درباره چگونگی خروج برخی مهاجران غیرقانونی از کشور با وجود موانع بسیار گفت: افرادی که قصد پناهندگی دارند با استفاده از راههای قانونی از کشور خارج می‌شوند و در کشور مقصد با استفاده از گذرنامه جعلی و راه‌های غیرقانونی اقدام به سفر به کشور ثالث می‌کنند.
سردار صادقی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قاچاق انسان از داخل کشور به کدام کشورها صورت می‌گیرد؟ با تاکید بر اینکه « به دلیل اقدامات صورت گرفته افراد به صورت غیرقانونی نمی‌توانند از کشور خارج شوند.» افزود: متاسفانه افرادی که قصد پناهندگی دارند به صورت قانونی از کشور خارج شده و در کشور مقصد با استفاده از گذرنامه جعلی و یا راه‌های غیرقانونی اقدام به سفر به کشور ثالث می‌کنند.

صادقی در ادامه با اشاره به حوادث رخ‌داده برای مهاجران غیرقانونی به استرالیا و توصیه‌های مطرح‌شده در این مورد گفت: سفر به این کشور تنها مختص به ایرانی‌ها نیست بلکه مهاجران افغان، پاکستانی، بنگلادشی و ... نیز به این کشور می‌روند، اما مهاجران غیرقانونی به بیانیه، توصیه و ... توجهی نمی‌کنند.

صادقی همچنین با اشاره به خطرات مهاجرت غیرقانونی به کشورهای دیگر، گفت: بارها نیروی انتظامی در این زمینه اطلاع رسانی‌های متعددی داشته و حتی مستندی در این زمینه تهیه و پخش کرده است اما مردم فریب قاچاق‌برها را می‌خورند.

وی در ادامه با بیان اینکه افرادی به صورت قانونی از کشور خارج می‌شوند و بیرون از مرزهای ایران اقدام به مهاجرت غیرقانونی می‌کنند گفت: بعضا مهاجران برای سفر به استرالیا (ابتدا به صورت قانونی) به اندونزی سفر کرده و از آنجا با مدارک جعلی و یا راه‌های غیرمعمول به آن کشور سفر می‌کنند و برای سفر به کشورهای اروپایی نیز بعضا با استقرار در ترکیه از این مسیر می‌روند.

 

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 2 بهمن 92
رونق بیشتر بازار مسکن در 2 ماه پایانی سال ◄

مطالب مرتبط
بنر