برج ميلاد ماهيانه چقدر درآمد دارد؟

پنجشنبه ، 3 بهمن 1392 ، 09:20

مديرعامل برج ميلاد تهران از درآمد يک تا 1.2 ميليارد توماني اين برج در هر ماه خبر داد.

فرزاد هوشيار پارسيان، با بيان اين مطلب افزود: برج ميلاد يک مرکز درآمد - هزينه براي شهرداري تهران محسوب مي‌شود که مستقيما زير نظر معاونت فرهنگي و اجتماعي است و فعاليت‌هاي آن در گستره‌ي فرهنگ شهري تعريف مي‌شود.

وي با اشاره به بازديد روزانه بيش از 4000 نفر از برج به تناسب روزها، گفت: بيش از 20 درصد مهمانان خارجي هستند که بيش از 40 راهنما مسلط به زبان انگليسي و شش زبان زنده دنيا آنها را راهنمايي و همراهي مي‌کنند.

وي با اشاره مرکز همايش‌هاي بين‌المللي برج ميلاد و فعاليت‌هايي که در 63 هکتار فضاي پيراموني برج صورت مي‌گيرد، اعلام کرد: در ماه رمضان و مراسم‌هاي سوگواري محرم هر شب بيش از 25 هزار نفر به برج ميلاد آمده‌اند.

وي همچنين افزود: امروزه در برج بيش از 20 رستوران داريم که فرهنگ غذايي بخش‌هاي مختلف جهان و ايران در آن حضور دارد.

هوشيار با بيان اينکه تدبير شهردار تهران اين است که برج ميلاد مکاني براي عموم مردم باشد، گفت:‌ مانيفست در پايگاه اينترنتي ما موجود است و هزينه بخش‌هاي مختلف در آنجا آمده است.

وي با بيان اينکه در دنيا هزينه بازديد از يک برج مخابراتي بيش از 60 دلار است، گفت: حتي براي برج‌هاي اطراف، هزينه بازديد بين 400 تا 700 هزار تومان است اما براي بازديد از قطورترين بخش برج ميلاد در تراز 280 متري زمين 9 هزار تومان پرداخت مي‌شود و هزينه بازديد از بالاترين قسمت آن که گنبد آسمان است، 35 هزار تومان است.

وي تاکيد کرد:‌ بازديدهاي دانش آموزي 7000 تومان هزينه دارد و کودکان بي سرپرست و مجموعه‌هاي تحت پوشش بهزيستي مي‌توانند با نامه‌هايي که مي‌گيرند به صورت رايگان از برج ديدن کنند. همچنين در روز ميلاد پيامبر (ص) 50 زوج جوان مراسم عقد خود را در بالاترين نقطه تهران در گنبد آسمان برج ميلاد، برگزار کرده‌اند.

هوشيار در رابطه با پروژه دلفيناريوم با معرفي اين پروژه به عنوان اولين پارک غيرساحلي خاورميانه، گفت: تيم جواني که ميانگين سني آن‌ها 27 سال است طراح اين دلفيناريوم بوده‌اند و سه ماه است که اجرا شده و اميدواريم براي نوروز فاز دوم آن آماده شود.

وي همچنين به وجود 63 هکتار فضاي پيراموني و 7000 متر مربع نمايشگاه اشاره کرد.

به عقيده مدير عامل برج ميلاد، رستوران گردان اين برج بسيار ارزان است، به علاوه اين رستوان بزرگترين رستوران گردان جهان است و قيمت‌هاي آن در حد رستوران‌هاي سطح دوم شهر تهران است.

وي به علاوه در رابطه با شکايت‌هاي مردم از وضعيت پارکينگ با بيان اينکه بيش از 2000 پارکينگ داريم اما هنوز 1600 پارکينگ کم است،‌اعلام کرد: لايحه‌اي به شوراي شهر ارائه شده است تا پارکينگ بيشتري احداث شود.

هوشيار در رابطه با برنامه‌هاي آتي برج ميلاد، به جشنواره فيلم و موسيقي فجر، اشاره کرد و گفت: براي نوروز، پارسال بيش از 500 هزار نفر بازديد کننده داشتيم و پيش‌بيني مي‌شود امسال اين آمار به 700 هزار نفر برسد و براي اين ايام، دو روز از 9 صبح تا 9 شب ميزبان شهروندان تهراني، ‌هم ميهمان و مهمان‌هاي خارجي هستيم.

وي همچنين درباره‌ برگزاري جشنواره فيلم فجر در برج ميلاد، به وجود در بخش بين الملل، فيلم خارجي و نقد و بررسي آثار که با حضور بيش از 600 خبرنگار انجام مي‌شود اشاره کرد و افزود: زير ساخت 12 استوديو را براي پخش زنده آماده کرده‌ايم و پهناي باند مناسب اينترنت براي خبرنگاران در نظر گرفته‌ايم؛ هم اينترنت واي فاي و هم سيستم‌هاي کامپيوتري و بيش از 20 اتاق VIP‌براي مهمانان خارجي و هيئت داوران در نظر گرفته‌ايم.

هوشيار همچنين در رابطه با ويژگي‌هاي برج ميلاد با بيان اينکه اين برج به عنوان نماد شهر تهران و ششمين برج بلند مخابراتي دنيا در مرحله طراحي و ساخت کاملا ايراني است، افزود: جزيره سازه راس، قطورترين سازه راس مخابراتي دنيا است و بالاي آن 12 طبقه داريم که 12 هزار متر مربع است.

وي با اشاره به وجود 12 طبقه در برج ميلاد گفت: يک طبقه بخش فني است و کاربرد مخابراتي دارد و يک طبقه کاربرد تلويزيوني، يکي هم کاربرد تاسيساتي دارد و بقيه که 9 طبقه است، 8 طبقه آن توريستي و فرهنگي هستند.

وي اعلام کرد در طبقه پايين تراز ستون‌ها، آنتن تلويزيون تهران به زودي روشن خواهد شد و تست آن شروع شده است.

وي همچنين به تجهيز يکي از طبقات با مجسمه‌هاي مومي مفاخر ايران زمين اشاره کرد.

هوشيار همچنين در ابتدا از حرکت نمادين مديران شهري در چهارمين روز از هفته هواي پاک خبر داد که بر اساس آن در اين روز مديران شهري براي رفتن به سرکار خود، از وسايل نقليه عمومي استفاده مي‌کنند.

وي از مردم هم خواست که در صورت امکان، به اين حرکت بپيوندند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► شغل دوم بازیگران مشهور ایرانی
چند شغله ها در ایران چه می کنند؟! ◄

مطالب مرتبط
بنر