3 پیشنهاد برای وام ازدواج

دوشنبه ، 7 بهمن 1392 ، 14:27


به گزارش همشهری آنلاین وزارت ورزش و جوانان برای حل مسئله وام ازدواج، به ۳پیشنهاد مشترک با بانک مرکزی برای ارائه به دولت رسید.

این در حالی است که تا پایان سال92 متقاضیان وام ازدواج که در نوبت در یافت این وام قرار می‌گیرند، حدود یک و نیم میلیون نفر در کشور می‌شود. برخی از این زوج‌ها از ابتدای سال91 وام دریافت نکرده‌اند. وزیر ورزش و جوانان در روز معارفه خود در اوایل آذر92 وعده پیگیری مسئله وام ازدواج در یک‌ماه را داده بود. محمود گودرزی وزیر تازه ورزش و جوانان در نخستین سخنان رسمی‌اش پس از تصدی این پست همچنین گفته بود:

پیگیر حل مشکلات وام ازدواج و افزایش آن هستم. محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان در توضیح نتایج پیگیری و رایزنی با بانک مرکزی، از قول ولی‌الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی خبر داد: امیدواریم با مشخص شدن میزان سپرده‌های بانک‌های عامل بتوان تسهیلات را به عده‌ای با اولویت تقدم در تاریخ عقد نکاح پرداخت کرد.

پیشنهادهای مشترک وزارت ورزش و جوانان و بانک مرکزی از این قرار است: در ابتدا دولت حدود 30هزار میلیارد ریال را طی یک‌سال و در 2مرحله 6ماهه آن هم در قالب وجوه اداره شده - که انگیزه بیشتری برای سیستم بانکی ایجاد می‌کند - نزد بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ازدواج بگذارد. همچنین در وهله دوم برای سپرده‌های قرض‌الحسنه اولویت تسهیلات ازدواج را قائل شود. در مرحله بعدی هم با توجه به پیش‌بینی رشد منفی سپرده‌های قرض‌الحسنه تا پایان سال پیشنهاد می‌شود در قانون بودجه سال93 از محل سپرده‌های قرض‌الحسنه بانک‌ها تکالیف دیگری را مصوب نکنند.

 

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 


► ۶ راه برای اینکه در هر موقعیتی مثبت فکر کنید
کاریکاتور/ مکان دریافت سبد کالا ◄

مطالب مرتبط
بنر