۶ راه برای اینکه در هر موقعیتی مثبت فکر کنید

دوشنبه ، 7 بهمن 1392 ، 14:38


قدرت مثبت بودن در هر مکان و زمان نباید کوچک شمرده شود. زندگی بسیار کوتاه است، ارزشش را دارد که آن را با منفی‌بافی و ناراحتی بگذرانیم؟
آزمایش واقعی برای مثبت ماندن افراد در زندگی زمانی است که مشکلات پیش آمده و زندگی سخت می‌شود. مثبت ماندن کمک می‌کند فرد ذهن خود را در وضعیت درست قرار داده و بتواند راهکارهای خوبی برای مشکلات خود پیدا کند. منفی بودن مسری است. نه تنها بر خود فرد اثر می‌گذارد بلکه به همه کسانی که با او در ارتباط هستند هم منتقل می‌شود.

از بین بردن منفی‌گرایی و درواقع مثبت بودن طرزفکری است که همیشه می‌توانید به آن دست پیدا کنید و آن را به صورت عادت برای خود درآورید. در زیر به نکاتی اشاره می‌کنیم که کمکتان می‌کند دیدگاهتان را تغییر دهید:

۱. افکارتان را تغییر دهید.

مراقب افکارتان باشید. مخصوصاً وقتی زندگی آنطور که شما دوست دارید پیش نمی‌رود. لحظه‌ای که می‌بینید دچار دلسردی و نومیدی شده‌اید و اعتمادبه‌نفستان پایین آمده است، افکارتان را تغییر دهید و سعی کنید به چیزی غیرمرتبط فکر کنید. این باعث می‌شود جلو داستان‌پردازی‌های منفی خود و چرخه منفی و واپس‌گرایی که در آن گرفتار شده‌اید را از بین ببرید. چیزی که ما انسان‌ها را از سایر موجودات مستثنی می‌کند، کنترلی است که بر روی افکارمان داریم.

۲. درس بگیرید.

در هر موقعیتی درسی برای آموختن وجود دارد. هرچقدر هم که آن موقعیت بد و مایه تاسف به نظر برسد، باید بتوانید درس‌های زیبایی از آن بگیرید. گاهی‌اوقات آموختن این درس‌ها خیلی برایتان گران تمام می‌شود اما هر مشکل، موقعیتی برای درس گرفتن است. ممکن است مرتکب اشتباهی شده باشید اما الان می‌توانید آن را پذیرفته و با این فکر به راهتان ادامه دهید که در آینده بهتر تصمیم خواهید گرفت. این را درک کنید و بخاطر تجربه‌ای که به دست آورده‌اید سپاسگزار باشید.

۳. قدرشناسی.

نمی‌توانید در یک زمان هم عصبانی باشید و هم قدرشناس. سعی کنید نعمت‌ها و معجزات زندگی‌تان را بشمارید اگر به دنبال آنها باشید مطمئناً موارد زیادی را در زندگی‌تان پیدا خواهید کرد. همین که زنده هستید و می‌توانید نفس بکشید خود جای شکر دارد!

۴. تاییدات و تجسمات مثبت.

سعی کنید خودتان را زیر نوری مثبت و مطمئن ببینید. هر وقت چند دقیقه زمان داشتید (مثلاً منتظر دوستتان هستید، در تاکسی نشسته‌اید یا در آسانسور هستید) اینکار را انجام دهید. تایید خود (لیستی از عبارات مثبت درباره خودتان) یک راه عالی و ساده دیگری است که ناخودآگاهتان را تمرین می‌دهد خود را مثبت ببینید. این خیلی مهم است چون خیلی از ما خیلی به خودمان سخت می‌گیریم.

۵. گنجینه خاطرات.

گنجینه‌ای از خاطرات داشته باشید که هر زمان یاد آنها افتادید، لبخند به روی لبانتان بیاورد. اتفاقات و موقعیت‌هایی که در آنها احساس شادی و آرامش داشته‌اید و همه چیز دنیا به نظرتان زیبا بوده است. هر زمان که متوجه شدید دچار افکار منفی شده‌اید، به یکی از آن خاطرات فکر کنید. به یاد آوردن آن لحظات دیدگاه شما نسبت به موقعیت کنونی را متعادل خواهد کرد. متوجه خواهید شد که چیزی که امروز منفی به نظر می‌رسد فردا تغییر خواهد کرد. هیچ‌چیز در این دنیا بی‌تغییر نمی‌ماند.

۶. رژیم ضدانتقادی.

رویکرد و گرایشاتتان را تغییر دهید. ببینید می‌توانید دست از انتقاد کردن از دیگران و موقعیت‌های مختلف بردارید؟ متاسفانه در فرهنگی بزرگ شده‌ایم که در همه چیز و همه کس دنبال ایراد هستیم. سعی کنید این رویکرد را تغییر داده و به جای پیدا کردن ایراد، خوبی‌ها را ببینید و تحسین کنید.

چه مثبت باشید و چه منفی، موقعیت تغییر نخواهد کرد. پس چه بهتر که مثبت باشید.

مثبت بودن هم مثل هر عادت دیگری نیاز به تمرین دارد و برای آن باید به خودتان متعهد شده و کنترل خودتان را به دست گیرید. اما کم‌کم شروع کنید. سعی کنید به احساسات خود توجه کنید. اول باید بخواهید که تغیییر کنید. به راهتان ادامه رهید و مطمئن باشید کم‌کم به منبعی سرشار از انرژی مثبت تبدیل خواهید شد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► جزئیاتی از بدهی بدهکاران بانکی
3 پیشنهاد برای وام ازدواج ◄

مطالب مرتبط
بنر