ده صفت یک آدم دوست داشتنی!

سه شنبه ، 8 بهمن 1392 ، 10:28
اگر یک فرد دوست داشتنی باشید, این اتفاقات برایتان هر روز پیش می آید
تصور کنید به سر کار می روید و همه همکارانتان با لبخند و اشتیاق از شما استقبال می کنند; و همانطور که از بین همکارانتان می روید احساس یک ستاره سینما به شما دست می دهد. به شما دست می دهند, به پشتتان می زنند و درکل احساس برتری می کنید. با تمام همکارانتان دوست هستید و رئیس تان شما را دوست دارد.

اگر یک فرد دوست داشتنی باشید, این اتفاقات برایتان هر روز پیش می آید. اگر فکر می کنید این موارد چیزهایی هستند که احتمالا هرگز نمی تواند برایتان اتفاق بیافتد پس من به شما در این زمینه مهارت های اجتماعی را یادآوری می کنم, مثل هر مهارت دیگر, این مهارت نیز با یادگیری امکان پذیر می شود; و با کمی تمرین شما هم می توانید موقعیت های این چنین را تجربه کنید, و با زندگی اجتماعی فعالی به خانه برگردید.

اینجا چند ویژگی ذکر شده است که انسان های دوست داشتنی به اشتراک گذاشتند. اگر اینها را در خودتان پرورش بدهید, به جمع کسانی می پیوندید که تعطیلات آخر هفته را با دوستانشان سپری می کنند, شب ها به مهمانی دعوت می شوند, و روزها در جمع همکارانی هستند که برایشان عشق و احترام قائلند.

1. آنها احساس نا امنی نمی کنند
انسان های دوست داشتنی احساس ناامنی درونی ندارند. طرز فکرشان اینگونه است "من شرط می بندم آن شخص انسان بزرگی است, من باید بروم و او را بهتر بشناسم.” اگر احساس نا امنی نسبت به دیگران دارید از مکانهای مثبت شروع کنید. اگر کلا در شرایطی نیستید که نسبت به دیگران احساس امنیت بکنید, اعتماد بنفس هر چند مصنوعی باعث می شود که این حس نا امنی را کنار بگذارید.

2. آنها خود واقعی شان هستند
انسان های دوست داشتنی هیچگاه به چیزی که نیستند تظاهر نمی کنند. اگر چیزی را نمی دانید, آنرا بپذیرید. اگر با موقعیتی که توسط شخص دیگری ایجاد شده موافق نیستید, نیش خند نزنید. در عوض, صادقانه ابراز کنید که اینکار را تابحال با این روش توسط شخص دیگری ندیدید. آنها را تخریب نکنید. بسادگی فقط سعی کنید ببینید این طرز فکر شان از کجا می آید, و تلاش کنید نقطه نظرشان را درک کنید.

3. آنها قضاوت نمی کنند
وقتیکه قضاوت می کنید, مردم می توانند آنرا حس کنند. حتی اگر لبخند بزنید و سعی کنید احساسات منفی تان را مخفی کنید, مردم پیرامونتان می توانند حس کنند که نظر مساعدی نسبت به آنها ندارید. بجای اینکه دیگران را به چشم خوب و یا بد ببینید, سعی کنید بفهمید که هر شخصی عقاید, انتخابات و اشتباهات خودش را دارد. انسان های دوست داشتنی همیشه این فلسفه را دارند و, تا زمانیکه رفتار آن فرد به کسی صدمه نزند, هرگز در مورد اخلاق و ارزش های شخص دیگری قضاوت نمی کنند.

4. آنها مثبت هستند
چیزهای منفی فراوانی در دنیا وجود دارد. ما در اخبار, در وب سایت ها, و از سمت دوستانمان در فیسبوک و تویتر این اخبار را دریافت می کنیم. حتی من رمان های بسیاری مطالعه کردم که در نهایت منفی شده اند! صدایی مثبت در جهان باشید. اگر مثبت باشید دیگران از مصاحبت با شما لذت می برند و مردم دوست دارند با شما همکلام بشوند.

5. آنها رقابت نمی کنند
گفتگو رقابت نیست. انسان های دوست داشتنی هرگز خودشان را در یک بحث عقل کل و سطح بالا نمی گیرند. در عوض, آنها به گفتگو به چشم یک فرصت برای ارتباط برقرار کردن با دیگران و ایجاد روابط دوستانه نگاه می کنند. اگر می خواهید دوست داشتنی تر باشید, به هر مکالمه ای با هدف احترام و دوست داشتن دیگران وارد شوید. اینکار تعاملاتتان را دگرگون می کند , و هر شخصی که در این مکالمه وارد می شود از آن لذت می برد.

6. آنها ارزش هایشان را ارائه می کنند
وقتیکه با کسی صحبت می کنید و آن شخص نمی داند که مثلا برای روز مادر چه هدیه ای بخرد, آیا شما هم شکایت و زاری می کنید و شروع به داستان سرایی از خودتان در این مورد می کنید؟ یا اینکه فکر می کنید مشکلی دارند و نیاز به راه حلی دارند که کمک شان کند؟ همه مردم مشکلاتی دارند و ذهنشان یارای حل کردنش را ندارد. اگر به اینها توجه کنید و در حل مشکلاتشان کمک شان کنید, با اینکار یک دوستی مادام العمر ایجاد کرده اید.

7. آنها درگیر بحث های کوتاه نمی شوند
بحث های کوتاه باعث ایجاد دوستی های پایدار و بلند مدت نمی شود, و اینگونه صحبت ها باعث نمی شود که انسان دوست داشتنی بنظر برسد. انسان های دوست داشتنی از گفتگوهای کوچک اجتناب می کنند و آنرا تبدیل به گفتگوهای بلند مدت می کنند. اینکار را با تاثیری که بروی دیگران می گذارند انجام می دهند, سوالات صادقانه ای مطرح می کنند تا درک و شناخت خودشان نسبت به طرف مقابل بیشتر بشود, و پرسش هایشان را با گفته های دیگران هماهنگ می کنند, به طور خلاصه, قبل از اینکه منتظر بشوند طرف مقابل چیزی بگوید خودشان سر صحبت را باز می کنند. درگیر بحث های کوتاه نشوید–هر کاری از دستتان بر می آید انجام بدهید تا گفتگو را به سمت موضوعات شخصی تر انتقال بدهید.

8. آنها هنر لمس کردن را یاد دارند
دست دادن, فشردن شانه ها, و (در موارد خاص) بغل کردن سایرین باعث می شود که دیگران احساس راحتی بیشتری در کنارتان داشته باشند. لمس کردن مانع فیزیکی دور بودن را از بین می برد, و به این ترتیب مانع احساسی که بخاطر فاصله ایجاد شده از بین می رود. لمس کردن یک هنر است, و چند مرتبه اول که سعی بکنید اینکار را بکنید شاید ناشیانه بنظر برسد, اما با تمرین کامل می شود و اگر تمایل دارید که دوست داشتنی تر بشوید هنر لمس کردن بسیار مهم است.

9. آنها خجالتی نیستند
انسان های دوست داشتنی, دوستان فراوانی دارند! این کار سحر و جادو نیست–و به این خاطر نیست که با هر کسی که می بینند بلافاصله دوست می شوند. آنها با دیگران ملاقات می کنند; اطلاعات تماس شان را می گیرند; اگر صلاح ببینند دوست می شوند و با آنها وقت صرف می کنند; و همینطور این چرخه را ادامه می دهند, هیچگاه با کسی که نمی شناسند ارتباط برقرار نمی کنند. نمی توانید با کسی آشنا نشوید و دوست داشتنی هم باشید. اگر می خواهید دوست داشتنی باشید باید از منطقه راحتی تان خارج بشوید و ارتباطات سازنده ای ایجاد کنید.

10. آنها صادقانه دیگران را دوست دارند
من نمی دانم که شما چطور فکر می کنید: اما مردم دوست دارند فقط از آدم بکشند! درست است, هر کسی موقعیت هایی دارد که گستاخانه عمل می کند و هر کسی می تواند در برخی شرایط آزار دهنده باشد. اما اگر واقع گرایانه باشیم, اکثر مردم واقعا خوب هستند. به فکر دیگران هستند, و اگر هم روز بدی داشته باشند, براحتی می توانید فقط همراهی شان بکنید. انسان های دوست داشتنی اینرا می دانند, و بنابراین مردم را دوست دارند. آنها تمایل دارند با دیگران آشنا بشوند, و به هر تعاملی که وارد می شوند انتطار نتایج مثبت را دارند. اگر فقط بخواهید یک نکته کلیدی از این مقاله یاد بگیرید, آن حتما باید توسعه خصوصیت دوست داشتن دیگران باشد. اگر اینکار را بکنید از هر زمان دیگری در زندگی تان دوست داشتنی تر می شوید.

انسان های دوست داشتنی همگی قبلا کمتر از این دوست داشتنی بودند. اما براحتی تصمیم گرفتند با دیگران بیشتر درگیر بشوند, بیشتر احترام داشته باشند, و در نهایت دوست داشتنی تر بشوند. حالا بنظر می رسد جادویی عمل می کنند و به هر کجا که می روند دوستی هایشان را گسترش می دهند. شما هم می توانید مثل آنها باشید! بسادگی می توانید عادات بالا را در خودتان توسعه بدهید و زندگی اجتماعی, حرفه ای, و زندگی که دوست داشتنی باشد را برای خودتان به ارمغان بیاورید.

همه دوست دارند مثل شما باشند و شما را الگوی زندگی شان قرار بدهند, چونکه 10 ویژگی دوست داشتنی دارید!

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► تورم دی‌ماه 35 درصد اعلام شد
آمار استفاده ایرانی‌ها از اینترنت و موبایل ◄

مطالب مرتبط
بنر