مراقب هرزنامه‌ها باشید

سه شنبه ، 8 بهمن 1392 ، 13:55



رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا با اشاره لینک های خطرناک، گفت: هرزنامه‌هایی است که اغلب به دنبال سرقت هویت، فریب و انتشار بدافزار و یا سرقت اطلاعات حساس و مهم کاربران می‌باشند.

به گزارش یسنا، سرهنگ نیک‌نفس با اشاره به لینک‌های خطرناک، اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود در هر دقیقه چیزی در حدود 204 میلیون ایمیل ارسال می گردد که برابر گزارش امنیت سیمانتک در سال 2013 بیش از 69% ایمیل های ارسالی Spam یا هرزنامه بوده است.

وی ادامه داد: در حدود 140 میلیون ایمیل Spam در هر دقیقه که آمار بسیار بالایی می باشد؛ هرزنامه هایی است که اغلب به دنبال سرقت هویت، فریب و انتشار بدافزار و یا سرقت اطلاعات حساس و مهم کاربران است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا در ادامه بیان داشت: مدتی است کلاهبرداران فضای سایبر در یکی از روش های مجرمانه خود اقدام به ارسال ایمیل های انبوه به کاربران کرده که در جدیدترین ایمیل های ارسالی، کلاهبرداران پس از شناسایی سوژه های خود جهت به روز رسانی اطلاعات بانکی از سوی بانک های مختلف اقدام به ارسال ایمیل می نمایند.

وی افزود: در این ایمیل ها معمولاً فیکی وجود دارد که کاربران را به مسیری مشابه آدرس بانک مورد نظر و دلخواه کلاهبردار راهنمایی کرده و کاربر را تشویق به درج اطلاعات بانکی مانند شماره کارت، شماره حساب ، رمز عبور، CVV2 و... می‌کند.

نیک نفس تصریح کرد: سرویس‌های پست الکترونیکی به صورت اتوماتیک برخی از ایمیل های دریافتی را به عنوان هرزنامه تشخیص داده و در پوشه Spam ذخیره می کند؛ لذا از باز کردن اینگونه ایمیل ها جهت کاهش وقوع کلاهبرداری خودداری کرده و فایل های ضمیمه ناشناس را دانلود نکنید و از همه مهمتر اینکه به هیچ عنوان اطلاعات بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► درآمدهای بالای 3 میلیون تومان یارانه نمی‌گیرند
مسابقه چه کسی بدبخت تر است در راه است! ◄

مطالب مرتبط
بنر