تکان ضعیف بازار خودرو

پنجشنبه ، 10 بهمن 1392 ، 08:33


از بازار خودرو کشور خبر می‌رسد که خرید و فروش اندکی رونق گرفته، هر چند هنوز هم واژه «رکود» برازنده این بازار است.

به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، یخ بازار کمی آب شده و قیمت برخی خودروها نیز تغییراتی جزئی داشته است، اما بازار هنوز هم آن طور که باید، جان نگرفته و سایه رکود بر سر آن سنگینی می‌کند.

گویا مشتریان هنوز هم در انتظار کاهش قیمت خودرو هستند، آن هم در شرایطی که هیچ کدام از خودروسازان و مقامات مسوول، وعده‌ای در این زمینه نداده‌اند.

در مورد بازار خودروهای وارداتی نیز اگرچه با افت و خیزی محدود در این هفته روبه‌رو بوده‌ایم، اما در این بازار نیز چندان خبری از خرید و فروش نیست. در بین خودروهای داخلی، هم‌اکنون هیوندایی سوناتا قیمتی برابر با 130 میلیون تومان دارد که این موضوع از افت یک میلیون تومانی آن حکایت می‌کند. سوناتا در هفته‌های پیش نیز افت قیمت را تجربه کرده بود. با این حال؛ اما هیوندایی آزرا در قیمت 195‌میلیون تومان خود ثابت مانده و تغییری نکرده است. از سوی دیگر هیوندایی IX55 قیمتی برابر با 218 میلیون تومان دارد که از رشد یک میلیون تومانی آن حکایت می‌کند. این در حالی است که هیوندایی IX35 تغییر قیمتی نداشته و هم‌اکنون 138 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

دیگر مدل هیوندایی به نام i30 نیز که تغییر قیمتی را نداشته، 101 میلیون تومان به فروش می‌رود. هیوندایی سانتافه هم هم‌اکنون 179 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که نشان از افت یک میلیون تومانی آن دارد. در بین محصولات کیا نیز اسپورتیج بدون تغییر قیمت، 140 میلیون تومان به فروش می‌رسد. کیا اپتیما هم 133 میلیون تومان قیمت دارد و تغییری در آن به چشم نمی‌آید. از بازار سراتو هم خبر می‌رسد که این خودرو قیمتی برابر با 112 میلیون تومان دارد و این یعنی قیمت آن تغییری نداشته است.

در بین محصولات تویوتا هم مدل کرولا 128 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و یاریس‌هاچ بک نیز 85 میلیون تومان به فروش می‌رسد و این یعنی یک میلیون تومان ارزانی را تجربه کرده است.

اما در بین خودروهای داخلی، هم‌اکنون تندر ايران خودرو با توجه به تثبیت قیمتی که داشته، 35 ميليون و 700 هزار تومان به فروش مي‌رسد، اما تندر پارس خودرو قیمتی برابر با 37 ميليون تومان دارد. تندر مدل E1 هم 33 ميليون تومان خرید و فروش می‌شود که تغییری نداشته است.

از بازار مگان نيز خبر مي‌رسد اين خودرو هم‌اکنون در همان قيمت 89 ميليون تومان به فروش می‌رود که این موضوع از ثبات آن حکایت می‌کند. نمایشگاهداران خودرو پایتخت، اما در مورد تيبا نيز مي‌گويند که اين خودرو با تغيير قيمتي روبه رو نبوده و در حال حاضر، 22 ميليون و 300 هزار تومان قيمت دارد. سوزوکي گرندويتارا نيز هم‌اکنون ۱30‌ميليون تومان به فروش می‌رسد که نشان‌دهنده تثبیت قیمت آن است. از بازار پژو 206 نیز خبر مي‌رسد که این محصول در تيپ2، 36 ميليون و 700 هزار تومان خريد و فروش مي‌شود. در بين ديگر پژويي‌هاي ايران خودرو مدل تيپ5 اين محصول هم در حال حاضر 36 ميليون و 500 هزار تومان خريد و فروش مي‌شود. مدل صندوقدار و اتومات 206؛ يعني V9 هم با قيمتي برابر با 49 ميليون تومان به فروش مي‌رسد که نشان از تثبیت قیمت آن دارد.

همچنين V8 نيز به عنوان مدل صندوقدار، اما دنده معمولي ۲۰۶، از قيمتي برابر با 37 ميليون تومان برخوردار است. V20 نيز در حال حاضر 35 ميليون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش مي‌رود. در بين ديگر مدل‌هاي پژو، هم‌اکنون پژو ۴۰۵ با قيمتي برابر با 27 ميليون و 800 هزار تومان به فروش مي‌رسد و سمند مدل LX هم 27 میلیون و 500‌هزار تومان قیمت دارد. همچنين پژو پارس نيز در حال حاضر 35 ميليون تومان به فروش مي‌رسد که اين موضوع از افت 800 هزار تومانی قیمت پارس حکايت دارد. این مدل از پارس به سیستم آلایندگی یورو4 مجهز است.

همچنين خبر مي‌رسد رانا با توجه به عقبگرد 300 هزار تومانی‌اش، 31 ميليون و 700 هزار تومان خريد و فروش مي‌شود. در بين مدل‌هاي پرايد نیز هم‌اکنون مدل 111 قیمتی برابر با 19 میلیون تومان دارد و مدل 131 نیز 17 ميليون و 800 هزار تومان به فروش مي‌رسد. پراید 132 هم بدون تغییر قیمت خاصی، در حال حاضر 17 میلیون و 300 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
منبع: دنیای اقتصاد

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

► مراحل بعدی افزایش وام مسکن در راه است؟
روحانی: شیب افزایش قیمت بنزین تند خواهد بود ◄

مطالب مرتبط
بنر